مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین از حضور ۷۰ درصدی نوجوانان و جوانان شرکت کنندگان در آئین معنوی اعتکاف امسال خبر داد.

محمد حسین باغبان ها، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد قزوین، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت فرارسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: برخلاف برخی صحبت‌ها در رابطه با حضور کمرنگ جوانان در مساجد، رفت و آمد این قشر به مسجد و شرکت آنان در برنامه‌های معنوی و فرهنگی این مکان‌ها پررنگ‌تر شده است.

وی افزود: امسال ۷۰ درصد شرکت کنندگان در آئین معنوی اعتکاف را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند.

باغبان‌ها خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه‌های مرتبط با مسجد شاهد حضور پرنگ دهه هفتادی ها، هشتادی‌ها و نودی‌ها هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد قزوین با بیان اینکه ۳۸۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قزوین فعال هستند که از این تعداد ۲۲۰ مورد در روستا‌ها به فعالیت می‌پردازند، تصریح کرد: در گذشته توجه مناسبی به این کانون‌ها صورت نمی‌گرفت، اما در دولت سیزدهم در این رابطه اقدامات جدی صورت گرفته و احیای کانون‌ها در دستور کار قرار دارد.

باغبان‌ها با بیان اینکه ۲۳ دستگاه و نهاد در حوزه مساجد دارای مسئولیت هستند، ابراز امیدوری کرد که همه دستگاه‌ها به وظایف تعیین شده خود در حوزه مسجد عمل کنند و این مهم را جدی بگیرند چرا که مسجد مهم‌ترین پایگاه تقویت برای معارف دینی و شعایر الهی و رونق فعالیت‌های فرهنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار