معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در ۶۲ بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص این استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: در این آیین‌های معنوی که در مساجد و امامزاده‌های قزوین، به ویژه حرم مطهر امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل امام رضا (ع) برگزار شد، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت و منتظران عدالت گستر جهان با حضور گسترده خود و برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) دعای فرج را قرائت کردند.

وی اظهار کرد: سخنرانان این مراسم‌های معنوی که در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی قزوین برگزار شد به بحث پیرامون فلسفه غیبت، موضوع مهدویت و نشانه‌های ظهور، اوضاع پس از ظهور و جامعه مورد نظر امام زمان (عج) پرداختند.

حجت السلام نوروزی یکی از رویکرد‌های اصلی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان را حمایت از برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان (ع) و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و همچنین حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه از مهمترین اهداف ویژه چنین برنامه‌هایی است.

وی همچنین به برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور قاریان و مداحان مشهور کشور و استان برپا شد.

به گفته حجت الاسلام نوروزی، در ایام نیمه شعبان و همزمان با برگزاری جشن‌ها، مناجات شعبانیه قرائت می‌شود و کاروان شادی در سطح بقاع متبرکه استان نیز برپا شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از آذین بندی بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد و گفت: مراسم نورافشانی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار