رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین خود برای عید نوروز مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه نوروزی باشند.

 حسن کیخا  رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به روزهای منتهی به آخر سال و اقدام برخی از شهروندان برای خریدهای مایحتاج زندگی خود می طلبد که در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت های بانکی را رعایت نموده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

وی افزود: مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف خود، با بکار گیری از ترفندهای مختلف در فضای مجازی و با ارسال پیام های جعلی مانند تخفیفات ویژه نوروزی، برنده شدن جایزه و سایر عناوین درصدد کلاهبرداری از هموطنان می باشند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: پیامک‌های ارسالی از سوی مجرمان دارای لینک‌های جعلی هستند که پس از کلیک کردن کاربران برروی آن و وارد کردن مشخصات کارت بانکی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی یافته و مبالغ موجود در حساب را به سرقت می‌برند.

سرهنگ کیخا افزود: زمانی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می کند حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کنند. شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده استفاده می کنند حتما دقت داشته باشندکه روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان همچنین گفت: اطلاعات سفرخود را در اینترنت به اشتراك نگذارید این اطلاعات می تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را دراختیار سارقان قرار دهد . از پرداخت هر گونه وجهی تحت عنوان بیعانه خودداری کنند. توجه کنید که فروشگاهی که قصد خرید اینترنتی و پرداخت اینترنتی یا واریز وجه به آن را دارید باید معتبر باشد. پس از فروشگاه‌هایی خرید الکترونیکی خود را انجام دهید که او دارای «نماد اعتماد الکترونیکی» بوده و در ضمن فروشگاه دارای پشتیبانی باشد و همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید نام فروشگاه را در گوگل سرچ کرده و از پیشینه و رزومه کاری ان مطلع شوید.همچنین از خرید از فروشگاه‌هایی که فاقد آدرس فیزیکی هستند خودداری کنید.

سرهنگ کیخا گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار