حمید رضا هدایتی گفت:پاشنه آشیل دولت برای توسعه مناسبات تجاری توقف کامیون ها در مرزها است و اگر دولت به این موضوع توجه نکند در این بخش پیشرفتی صورت نمیگیرد. در حال حاضر مسیر ترانزیتی کالا حدود ۲۳ روز است، اما مسیر حمل کالا در داخل کشور هم همین مدت زمان می برد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری توضیح داد: هزینه هر روز کرایه کامیونها حدود ۲ هزار دلار است که ۲۰ روز حدود ۴۰ هزار دلار میشود واگر به این بخش توجه نشود با مشکل روبرو خواهیم شد و باید نگاه مدیران ارشد اقتصادی دولت به مقوله پایانه مرزی عوض شود تا شاهد بهبود دراین حوزه باشیم.
او می گوید: با تقویت و توسعه پایانه های مرزی و همچینن هدایت اقدامات گمرکی به سمت دیجتال شدن و خروج تشریفات به بیرون از پایانه های مرزی شاهد توسعه مناسبات تجاری کشور خواهیم بود.