فرماندار مهاباد با اشاره به آثار ماندگار مجاهدت شهدا و ایثارگران در صیانت از مرز‌های جغرافیایی و امنیت ملی کشور، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه همه مردم باشد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید با اشاره به نقش شهدا و جانبازان در استقلال و آزادی ملت ایران، گفت: شهدا در زمانی که بسیاری از ملت‌های دنیا علیه انقلاب ایران متحد شده بودند در برابر توطئه‌ها و زیاده خواهی آن‌ها ایستاده و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به روز ۲۲ اسفندماه و بزرگداشت شهدا و ایثارگران افزود: امنیت بزرگترین نعمتی است که شهدا و ایثارگران نصیب ملت ایران کرده اند و بر اساس همین امام راحل این روز را در تاریخ ایران به نام شهدا و جانبازان ثبت کردند.

وی اضافه کرد: شهدا از جوانی، تحصیل و سایر فرصت‌های زندگی گذشتند تا هم وطنانشان در امنیت و استقلال زندگی کنند و تجاوز‌های دشمن بعثی را از سرحدات کشور دفع کنند.

عباسی آثار جراحت و جانبازی جنگ بر رزمندگان را مورد توجه قرارداد و ادامه داد: بسیاری از جانبازان و آزادگان با وجود گذشت سال‌ها از دوران جنگ همچنان با درد و رنج جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد ابراز کرد: وظیفه امروز ما در برابر این افراد احترام و تکریم در مرتبه اول و ادامه راهی است که این افراد بخاطر آن جنگیده و به مقام شهادت یا جانبازی نائل شدند.

در سال ۱۳۸۳ روز ۲۲ اسفند به یاد سالروز تاسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.