معاون دادگستری استان اردبیل گفت: هرگونه تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها از پایانه‌های مسافری تلف کردن عمر مردم است.

جلال آفاقی در بازدید از پایانه مسافربری اردبیل با اشاره به سختی مشاغل مرتبط با حمل ونقل جاده ای گفت: خطاها و نارسایی‌های این حوزه با توجه به ارتباط با جان مسافرین، عموما غیرقابل جبران است و از این جهت ایمن سازی سفرها را جزو مهمترین رسالت متولیان امر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه هرگونه تاخیر حرکت اتوبوس ها، تلف کردن عمر مردم است، به برخی از گزارشات درخصوص خطای تکمیل ظرفیت سایت‌های پیش فروش بلیط به قصد اخذ خارج از تعرفه مبالغ در مراجعات حضوری، سوار نمودن خارج از ضوابط مسافر بدون بلیط و با اخذ وجوه خارج از تعرفه بصورت نقدی، حمل غیرمتعارف بار توسط اتوبوس‌های مسافربری، پیاده نمودن مسافرین در فضاهای نامناسب شهری و همچنین وضعیت نامناسب انبارهای شرکت ها اشاره کرده و خواستار رفع این نارسایی‌ها شد.

او با اشاره به افزایش حدود ۲۸ درصدی تصادفات در سال گذشته، نقش عوامل انسانی در تصادفات جاده ای را یادآور شده و بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در این زمینه تاکید کرد.

ایجاد انبار مرکزی در ترمینال و افزایش نظارت انتظامی در خصوص کالاهای ممنوعه و قاچاق و همچنین استمرار گشت‌های ترکیبی از جمله تصمیمات اتخاذ شده در برنامه بازدید مذکور بود.

در حال حاضر ۳۰۳ اتوبوس در قالب ۶۰ شرکت مسافربری در استان اردبیل فعالیت دارد. روزانه حدود سه هزار نفر از پایانه اردبیل با ۱۰۰دستگاه اتوبوس درحال مسافرت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.