معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به رانندگان ناوگان مسافری در استان پرداخت شد.

رضا شیرین‌زاده گفت: در هشت ماه سال جاری در مجموع یک میلیون و ۵۳ هزار و ۷۳۷ مسافر در استان اردبیل از طریق ناوگان عمومی جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۹۸۵ هزار و ۱۷۲ مسافر بود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۸۵ هزار و ۷۰۸ مورد سفر انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۸۴ هزار و ۷۷۲ نفر با مینی بوس و ۴۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شده‌اند.

شیرین زاده با بیان اینکه هر سال به طور میانگین حدود ۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اردبیل جابجا می‌شود، بیان کرد: در هشت ماه سال جاری جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان ۲۰ درصد و با وسیله نقلیه مینی بوس ۲ درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: بیشترین میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اردبیل به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بوده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: ۶۰۳ هزار و ۵۱۳ مسافر از شهرستان اردبیل، ۱۷۳ هزارو ۹۲۲ مسافر از شهرستان مشگین شهر، ۹۵ هزار و ۵۵۰ مسافر از شهرستان خلخال و ۸۹ هزار و ۹۶۰ مسافر نیز از شهرستان پارس آباد جابجا شده اند.

شیرین زاده همچنین از فعالیت هفت پایانه و ۵۸ شرکت و موسسه مسافربری در نقاط مختلف استان خبرداد و گفت: در مجموع یکهزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل شامل ۷۲۷ دستگاه سواری، ۳۰۳ دستگاه اتوبوس و ۲۷۰ دستگاه مینی‌بوس در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

او با اشاره به عمر متوسط ناوگان مسافر استان اردبیل، عمر متوسط اتوبوس را ۱۳ سال، مینی بوس را ۳۱ و خودرو‌های عمومی سواری را ۱۲ سال عنوان کرد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۱۹۷ راننده در این استان به مردم و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به حمایت از فعالان حوزه حمل و نقل تصریح کرد: تاکنون ۹۰ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان توزیع و پارسال برای تعمیر و بازسازی وسایل نقلیه ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بدون نیاز به ضامن به ۷۰ راننده اتوبوس در استان اردبیل پرداخت شده است که در زمینه پرداخت تسهیلات در کشور رتبه اول را کسب کردیم.

شیرین زاده افزایش ایمنی کالا و مسافر، ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده به مسافر، رفاه و راحتی مسافران و ارزان بودن سفر را از جمله اولویت‌های راهداری استان برشمرد.

او افزود: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تاخیر حرکت اتوبوس‌ها هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل پارسال در رضایتمندی مسافران و رسیدگی به شکایات مسافرین رتبه اول را در کشور کسب کرد، اظهار کرد: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.