راه اندازی مجدد دستگاه شتابدهنده خطی بخش رادیوتراپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از راه اندازی مجدد دستگاه شتابدهنده خطی بخش رادیوتراپی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) خبر داد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : ️ دستگاه شتاب دهنده خطی بخش رادیوتراپی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) که از حدود یک هفته پیش دچار نقص فنی شده بود با پیگیری‌های مجدانه دانشگاه علوم پزشکی با تأمین اعتبار مبلغ حدود سه میلیارد تومان تعمیر و تنظیم و در مدار استفاده قرار گرفت.

وی افزود: این دستگاه به عنوان یکی از روش‌های بیرونی پرتو درمانی برای درمان بیماران سرطانی بسیار حیاتی است که تعرفه پایین آن در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی از موارد حائز اهمیت برای بیمارانی است که توانایی پرداخت هزینه‌های بخش خصوصی را ندارند و این مهم تکلیف دانشگاه را برای تعمیر و بروز رسانی این تجهیزات بیشتر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دستگاه شتاب دهنده خطی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) تنها دستگاه دولتی استان است که روزانه ۲۸۰ فیلد درمانی با حداکثر ظرفیت ۸۰ بیمار را تحت درمان قرار می‌دهد و علاوه بر بیماران استان به بیماران استان‌های همجوار خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

محمدی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه دستگاه شتابدهنده خطی برای بخش‌های رادیوتراپی مرکز جامع سرطان دانشگاه تأمین شده که در انتظار آماده سازی فضای فیزیکی برای نصب به سر می‌برند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این دستگاه‌ها در آینده نزدیک علاوه بر ارتقا کیفیت خدمات درمانی به شکل بسیار معنادار نوبت پذیرش بیماران سرطانی نیز به حداقل زمان ممکن خواهد رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.