ابراهیم دانشیفر، مسئول مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی گفت: همه ساله در ابتدای سال نو و در مناسبتهایی همچون دهه کرامت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر، با اوج حضور زائران در حرم مطهر رضوی مواجه هستیم و از همین رو همواره مشکل دسترسی زائران و مجاوران به شبکههای مخابراتی و پهنای باند اینترنت وجود دارد.
وی افزود: با توجه به این موضوع، تولیت معزز آستان قدس رضوی در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای رفع این مشکل زائران دستور چاره اندیشی دادند و در همین راستا جلساتی با محوریت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، با همکاری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی برگزار شد.
مسئول مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی ادامه داد: به دنبال برگزاری این جلسات، مقرر شد کمیت و کیفیت پوشش دهی آنتن و افزایش ظرفیت پهنای باند در صحنها، رواقها و اماکن سرپوشیده همچون مرکز نمایشگاههای آستان قدس رضوی ارتقا داده شود؛ پیرو این هماهنگیها و اقدامات، برای نخستین بار ۶ سایت مخابراتی در برخی نقاط حرم مطهر از جمله نقارهخانه و مسجد گوهرشاد فعال شد که با رونمایی این سایتها، شاهد افزایش ظرفیت سرویس دهی به زائران خواهیم بود.
وی تصریح کرد: شرکت همراه اول در رواقهای زیر سطحی دارالحجه، دارالشفا و مرکز نمایشگاهها و همایشهای آستان قدس رضوی و شرکت ایرانسل نیز در رواق دارالرحمه، نصب سایتهای داخلی خود را آغاز کردهاند که با تکمیل این طرحها نیز، پوششدهی تلفنهای همراه در این رواقها ارتقا خواهد یافت.