عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: می توان تمهیداتی را برای کنترل بازار مسکن در دستور کار قرار داد.

آقای اوتادی گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور اما این افزایش در بازار مسکن تاثیر ندارد  چرا که این بازار همیشه نسبت به سایر بازار‌ها یک مقدار آهسته‌تر فنرش جمع می‌شود، اما  به طور قطع این بازار خود را به سایر بازارهای کشور می رساند.

به گفته عضو هیئت مدیره  اتحادیه مشاوران املاک کشور، با توجه به سایر بازار‌ها مثل طلا و اتومبیل بازار مسکن هم افزایش قیمت خواهد داشت، اما دولت  باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا شاهد افزایش بیشتر قیمت مسکن نباشیم. ما نمی‌توانیم بگوییم که نیاز‌های بازار مسکن دو ماهه تامین میشود.  اما می شود تمهیدات دیگری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار دهند.

او می گوید:  دولت می تواند  با کاهش سود کمتر برخی از مشکلات مردم در حوزه تسهیلات را کاهش دهد اما تاکنون این موضوع به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
با مهار تورم قیمت مصالح کنترل می‌شود و قیمت مسکن با سرعت کمتری بالا می‌رود و سازندگان مسکن علاقه بیشتری برای تولید مسکن در بازار با ثبات نشان می‌دهند و در نتیجه وضعیت مسکن از این بحران دور می‌شود.اینقدر هم دنبال راه حل غیبی نباشید .گرانی و تورم باعث ایجاد مشکلات در تمام بازارها شده.هیچ کاسبی کالایی را ارزان‌تر یا به همان قیمت خرید نمی‌فروشند و اگر با سیاست غلط آنها را مجبور به فروش با ضرر یا بی سود کنیم در حقیقت یک جور خود زنی در اقتصاد جامعه و اجتماع جامعه انجام می‌دهیم.
آخرین اخبار