معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز غرس ۱۲ هزار نهال توت در استان خبر داد.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: سهمیه استان در سال‌جاری ۱۲ هزار نهال اصلاح‌شده یارانه‌ای بود که غرس این نهال‌ها همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی آغاز شد.

وی افزود: این اقدام در راستای رونق‌بخشی به صنعت نوغانداری انجام می‌شود و نهال‌ها با قیمت هشت‌هزار ریال به صورت یارانه‌ای به علاقمندان فعالیت در این صنعت داده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قیمت هر نهال در بازار آزاد ۱۰۰ هزار ریال است ادامه داد: تمام نهال‌ها اصلاح شده بوده و از استان گیلان خریداری و به استان منتقل شده‌اند.

بستانچی گفت: ۲ هزار اصله از این نهال‌ها در مهاباد، هشت‌هزار نهال در ماکو، ۲۰۰ نهال در پیرانشهر و ۲ هزار نهال به صورت متفرقه در شهرستان ارومیه توزیع خواهد شد.

وی در ادامه بیان‌کرد: علاقمندان به دریافت نهال می‌توانند با حضور در مراکز جهاد کشاورزی در این زمینه ثبت‌نام کنند تا در نوبت‌های بعدی نهال دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در پایان به کشاورزان توصیه کرد نهال‌های توت را در حاشیه مزارع و باغات که به دور از سم‌پاشی هستند، غرس کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.