رئیس سازمان نظام پزشکی:

قانون، ملاک تعیین تعرفه‌های پزشکی باشد

رئیس زاده در سفر به اصفهان، خواستار اجرای قانون در تعیین تعرفه‌های پزشکی شد.

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم تجلیل از جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای جامعه پزشکی سرانجام خوبی نخواهد داشت، اظهار کرد: به دلیل خساستی که برای برخی از رشته‌ها در جامعه پزشکی اعمال می‌شود در آینده نزدیک ۱۰۰ برابر آن را باید هزینه کرد، برای مثال کمترین هزینه عمل قلب در غرب آسیا ۴۰ هزار دلار و در آمریکا ۶۰ هزار دلار است.

او تاکید کرد: دور نیست که در برخی از حوزه‌ها مجبور به انتقال بیمار به خارج از کشور برای دریافت خدمات درمانی شویم یا پزشک خارجی وارد کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه افرادی که به بهانه دلسوزی برای مردم، فکر می‌کنند منافع جامعه پزشکی را باید محدود کنند در آینده‌ای نه چندان دور چندین برابر آن را باید هزینه کنند، افزود: در آن زمان مسئولان تصمیم گیر در مقام پاسخگویی قرار نخواهند داشت.

رئیس زاده خواستار اعمال قوانین و لحاظ کردن قیمت تمام شده در تعرفه‌های پزشکی بر اساس منابع و مصارف شد و بیان کرد: اجرای قوانین برای ما کفایت می‌کند.

 

همچنین شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان در عرصه سلامت هم باید آینده پژوهی جدی گرفته شود هشدار داد: اگر دیر اقدام شود در برخی از رشته‌های پزشکی با چالش پزشک مواجه می‌شویم.

او خواستار پایش درونی در حوزه پزشکی شد و ادامه داد: عده کمی از پزشکا  اخلاق در پزشکی را رعایت نمی‌کنند و موجب بدنامی جامعه پزشکی می شوند، باید قبل از آنکه رسانه‌ها و فضای مجازی برای معرفی آنها اقدام کنند، خود ما آنها را شناسایی و برخورد کنیم.

پرویز کاشفی عضو هیئت نظام پزشکی اصفهان نیز خواستار هماهنگی بین نظام پزشکی، دانشگاه و وزارت بهداشت شد و گفت: جامعه پزشکی نیاز به مراقبت و حمایت بیشتری دارد و این در حالی است که در زمان‌های مختلف مورد بی مهری قرار گرفته اند و هر چه فشار بر جامعه پزشکی وارد شود آثار آن را بر سلامت کشور خواهیم دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار