نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رسانه توحیدی اخلاق مدار، مهدویت گرا، وحدت گرا و همراه با نگاه تمدنی است و این اقدام با شعار کارساز نیست و در عمل به وقوع می‌پیوندد.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی در همایش رسانه توحیدی و نقش آفرینی در انسجام جامعه گفت: رسانه از جمله موارد مهم، متنوع و تاثیرگذار در جامعه است که به همین میزان اهمیت و تاثیرگذاری برای اصحاب رسانه مسئولیت آفرین می‌باشد.

وی تاکید کرد: رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد و فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل کند.

امام جمعه زاهدان رسانه توحیدی را دارای ویژگی‌هایی دانست و عنوان کرد: رسالت‌مداری و جهت‌گیری توحیدی اولین شاخصه رسانه توحیدی است از این جهت که ما مسلمان و معتقد به توحید هستیم و باید طبق جهت گیری توحیدی عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی گفت: شاخصه دوم این است که رسانه توحیدی نباید به دنبال ایجاد آشوب و تفرقه باشد بلکه باید در راستای همان رسالت توحیدی و فی‌سبیل‌الله عمل کند.

وی ادامه داد: خدمت به نظام اسلامی، جامعه اسلامی و رعایت مصالح ملی گام سوم کار و باید جز سیاست‌های حاکم ما در رسانه توحیدی باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان راهکار‌های کار پرداخت و تصریح کرد: گام اول رعایت عقلانیت و عدالت است، زیرا اگر کسی از عقل حاکم برخودار نباشد و هوا و هوس حاکم مملکت وجودی او باشد طبعا تعرض و ظلم به حقوق دیگران خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان به بیان دومین راهکار دستیابی به رسانه توحیدی پرداخت و گفت: رسانه توحیدی اخلاق مدار، مهدویت گرا، وحدت گرا و همراه با نگاه تمدنی است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند: «ما دنبال احیا تمدن اسلامی هستیم و این جز با تعامل شیعه و اهل سنت فراهم نمی‌شود» و رسانه وحدت گرا با نگاه تمدنی به معنی آن نیست که تنها در خصوص وحدت حرف بزنیم بلکه کار و حرف ما باید تجلی وحدت باشد و این اقدام با شعار کارساز نیست و در عمل به وقوع می‌پیوندد و رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد و فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی تصریح کرد: نقد سازنده و منصفانه با ارائه پیشنهاد و مطالبه گری منطقی بدون ملاحظات سیاسی و جنایی عامل تحقق عملی و تجلی وحدت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار