حجت الاسلام جعفری گفت: عوامل بدحال شدن دانش آموزان شناسایی، معرفی و با اشد مجازات محاکمه شوند.

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: از نشانه‌های حکومت صالحان، اقامه نماز و پرداخت زکات است و در آیه ۳۱ سوره انفال می‌خوانیم: انسان باید خمس اموال خود را پرداخت کند و خمس متعلق به خدا، رسول خدا (ص)، ائمه اطهار (ذوی القربی)، یتیمان، فقیران و در راه ماندگان است.

او افزود: هم اکنون، چون در عصر غیبت قرار داریم، خمس باید به دست نمایندگان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مراجع تقلید برسد؛ بنابراین در شهرستان‌ها نمایندگان مراجع تقلید، ائمه جمعه هستند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) صدقات را جمع آوری و به نیازمندان می‌رساند و چه خوب است که همگان در جشن نیکوکاری مشارکت داشته باشند.

او تصریح کرد: کمیته امداد حضرت امام (ره) در سال ۵۷ حدود ۲۲ روز پس از پیروزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب تشکیل شد.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: در هفته منابع طبیعی قرار داریم و کاشت درخت به عنوان حیات طیبه و صدقه محسوب می‌شود تا دیگران از ثمره درخت بهره ببرند و باید از قطع درختان پرهیز شود.

او با اشاره به اینکه با کاشت درختان از محیط زیست حفاظت و حمایت کنیم و برای سلامت جامعه گام برداریم، بیان داشت: توصیه می‌کنیم هر ایرانی ۳ درخت و تا حد امکان درخت میوه و درختانی که چوب آن مورد استفاده است و ثمره مالی دارد، بکارد.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند سال ۵۸ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و احیا، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، حفظ آثار شهدا، تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، حمایت معنوی، فرهنگی و مادی از خانواده معزز شهیدان، بهره گیری از سرمایه و دارایی بنیاد و... از اهداف تشکیل بنیاد شهید بود.

او افزود: از خواسته‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نام گذاری خیابان، معابر و اماکن به نام شهدا است تا نام و یاد شهدا همواره در جامعه جاری شود.

خطیب جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به بدحال شدن برخی از دانش آموزان مسئولان به جد موضوع را پیگیری کنند تا از خیانت جلوگیری و عاملان شناسایی، معرفی و با اشد مجازات محاکمه شوند.

او گفت: جا دارد ازسوی مردم کوهبنان از سربازان گمنام امام زمان (عج) که برای امنیت و آرامش جامعه تلاش می‌کنند، قدردانی کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.