تسهیلات برای احداث ۳ هزار واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری سهم امسال استان برای احداث مسکن ملی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را سه هزار و ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون تسهیلات برای سه هزار واحد ابلاغ شده است.

فرشید ریاحی سامانی افزود: قرار است طی چهار سال ۱۴ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن روستایی در استان احداث شود که سهم هر سال، سه هزار و ۵۰۰ واحد می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در سالجاری تاکنون تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای احداث سه هزار واحد مسکن به استان ابلاغ شده که از این تعداد ۹۰ درصد سهمیه یعنی ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و تاکنون ۷۲۰ فقره وام عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون احداث ۵۰۰ واحد وارد مرحله اجرا شده و حدود ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

ریاحی سامانی به سهم هر یک از شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان اردل ۴۵۴، بروجن ۲۷۹ واحد، بن ۱۱۴ واحد، سامان ۱۱۰ واحد، شهرکرد ۳۱۱ واحد، فارسان ۲۶۰ واحد، کوهرنگ ۳۶۹ واحد، کیار ۲۷۳ واحد و لردگان ۵۰۰ واحد است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها به صورت خودساخت است و روستاییان می‌توانند خودشان واحد‌های مسکونی را احداث کنند، خاطرنشان کرد: در روستا‌ها مشکل تامین زمین نداریم و متقاضیان می‌توانند خانه‌های ویلایی احداث کنند.

ریاحی توصیه کرد؛ تا متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای بهره‌مندی از این طرح از مدل" گروه ساخت" استفاده کنند به‌طوری‌که در این مدل، متقاضیان گروه‌بندی می‌شوند و متناسب با ضوابط، زمین تحویل گرفته و واحد‌های مسکونی را خود احداث می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار