به بهانه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد؛

مسجد ابزار قدرت جمهوری اسلامی ایران است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گفت: مسجد یکی از ابزارهای قدرت جمهوری اسلامی ایران است و دشمن دست به کار شده تا آن را مورد هدف قرار دهد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به رهنمودهای مقام معظمرهبری و به منظور ادای دین و تکلیف نسبت به انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر اسلام و تحقق اهداف و انگیزه های فرهنگیمصّرح در قانون اساسی و ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) در هجدهم اسفند ۱۳۷۱ تاسیس شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در سالروز تاسیس کانون‌های هماهنگیمساجد گفت: مسجد باید در محله‌ها نقش‌آفرینی کند و این نقش آفرینی بسیار جدی است مسجد یک هویتی توحیدی دارد و پناهگاهمردم است همه اتفاقات خوب و کارهای خیر محله باید در مسجد انجام شود و کار مساجد را نباید فقط در بعد سیاسی و نیایشی دیدچون مسجد تراز مسجدی است که همه ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را جوابگو باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور می‌گوید: باید مساجد را به مکانی تبدیل کنیم که پناهگاه مردم باشد چون آنمکان جغرافیایی را که ما به عنوان مسجد می‌شناسیم خانه خداست در برخی روایت خطاب  خداوند این‌گونه است که «این‌ها مهمانانمن هستند» پس میزبان افرادی که به مسجد مراجعه می‌کنند خداوند است برای همین معتقدیم که در گام دوم انقلاب و در آن نگاه تمدنیحتما مساجد باید جایگاه خود را پیدا کنند چون در اندیشه مهدوی هم مسجد جایگاه ویژه‌ای دارد حضرت صاحب‌الزمان(عج) در مسجدظهور می‌کنند و بعد در مسجد‌النبی حضور پیدا می‌کنند، اولین نماز جماعت را در مسجد‌الاقصی می‌خوانند، محل زندگی‌شان مسجدسهله است و مسجد حکمرانی و حکومتشان مسجد کوفه است ادبیات مهدوی پر از لفظ مسجد است بنابراین اگر به نگاه تمدنی ایراناسلامی فکر می‌کنیم اگر به مقدمه‌سازی ظهور فکر می‌کنیم حتما مسجد جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده با بیاناینکه مساجد باید آباد شوند اظهار کرد: البته منظور ساخت و ساز نیست و منظور هویت اصلیمسجد است. اگر مساجدی که در دوران قاجار، صفویه و آل‌بویه طراحی شده را ببینید متوجه می‌شوید که همه چیز در آنجا حساب‌ شدهبوده و روح معنوی در معماری مساجد وجود دارد و این موضوع برکسی پوشیده نیست. در این سال‌ها سازمان اوقاف کارگروه‌هایویژه‌ای را برای عمران مسجد در نظر گرفته که اگر کسی مسجدی می‌خواهد بسازد می‌تواند به معاونت‌ها مراجعه کند تا روح اسلامی درمساجد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در ۳۰ سالی که از عمر تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد چه مشکلاتی بوده؛ افزود: موضوع مسجد قصه پر غصه‌ای است ما فراز و فرودهای بسیاری داشتیم هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد مستقر بود بعد ازانقلاب هم دفاع مقدس از مسجد اتفاق افتاده است این فعالیت‌ها و لحظات باشکوه در مسجد بود و همچنین اینکه مسجد محل فعالیتگروه‌های فرهنگی و هنری بود. در دهه هفتاد احساس شد که از ظرفیت فرهنگ و هنر برای جذب جوانان به مسجد استفاده شود کهبستری برای تربیت نسل مومن باشد چراکه اگر مسجد مکان تربیت اقشار مختلف جامعه می‌بود شاید خیلی از اتفاقاتی که امروز شاهدآن هستیم اتفاق نمی‌افتاد. این سال‌ها گذشت تا به دهه هشتاد که اوج فعالیت‌های راهیان نور بود رسیدین اما تقریبا در دهه نود یکفراموشی بسیار عجیبی را می‌بینیم که به نظرم طبیعی نیست دشمن نقاط قوت ما را دقیق پیدا می‌کند برنامه‌ریزی می‌کند تا آن را از بینببرد یکی از ابزارهای قدرت جمهوری اسلامی ایران مسجد است و دشمن بیکار ننشسته و مساجد را مرود هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده می‌گوید: همانطور که می‌دانید امروز از نهضت بازگشت به مسجد صحبت می‌کنیم واقعا اگر نهضتیاتفاق نیفتد و نگاه حکمرانان، حلقه‌های میانی و مردم نسبت به مسجد و محل کار خیر عوض نشود اتفاق‌های بزرگ را نمی‌توانیم رقمبزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار