بنابر اعلام رسانه‌ها، معترضان گرجستانی در اعتراض به پیش نویس لایحه جنجالی پارلمان این کشور سعی در ورود به ساختمان پارلمان داشتند.

رسانه گرجستان اعلام کردند درگیری در نزدیکی پارلمان تفلیس بین پلیس و معترضان به قانونی که آزادی رسانه‌ها را محدود می‌کند، رخ داده است.

برخی منابع از تلاش معترضان برای ورود به ساختمان پارلمان گرجستان خبر دادند.

مخالفان گرجستان تظاهرات گسترده دیگری را در روز چهارشنبه در تفلیس برگزار کردند و به دولت این کشور یک ساعت فرصت دادند تا پیش نویس لایحه جنجالی در مورد «عوامل خارجی» را از پارلمان پس بگیرد و همه تظاهرکنندگان بازداشت شده را آزاد کند.

پیش‌نویس این طرح خواستار آن است که سازمان‌های رسانه‌ای و غیردولتی که بیشتر از ۲۰ درصد از بودجه‌شان را از خارج از کشور تأمین می‌کنند خودشان را به عنوان «کارگزاران خارجی» معرفی کنند. در صورت امتناع از انجام این کار، این رسانه‌ها و سازمان‌ها با جریمه‌های سنگین و زندان روبرو خواهند شد.

به گزارش ریانووستی، اعتراض مشابهی به لایحه شفافیت نفوذ خارجی که توسط پارلمان گرجستان در اولین قرائت تصویب شد، دیروز سه شنبه در تفلیس برگزار شد. پلیس گرجستان در آن زمان در مجموع ۶۶ نفر را بازداشت کرد. وزارت کشور گرجستان اعلام کرد امروز چهارشنبه، افسران پلیس ۱۰ تظاهرکننده دیگر را بازداشت کردند.

فعالان اپوزیسیون از جمله نمایندگان سازمان‌های غیردولتی، بازیگران، نویسندگان، دانشجویان و همچنین شهروندان عادی حوالی ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر در خیابان مرکزی تفلیس تجمع کردند.

وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که تظاهرکنندگان، از جمله افراد بازداشت شده، با خود تیزر، چماق، سنگ، انواع مواد آتش‌نشان، رنگ و سایر اقلام ممنوعه قانونی و طراحی شده برای اعمال خشونت‌آمیز داشتند که توسط پلیس ضبط شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
مجلس خط قرمزه و همه باید بهش تا حد تقدس بهش احترام بذارن البته به شرطی که نماینده هاش دو سوم آرا رو کسب کرده باشن
آخرین اخبار