مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از مراجعه ۱۶ هزار و ۹۵۲ ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.

جلال الدین قادری با بیان اینکه ایمنی سفر‌های جاده‌ای و کاهش آلودگی شهر‌ها وابسته به انجام دقیق معاینه فنی خودرو‌ها دارد اظهار کرد: مراکز معاینه فنی با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۹۵۲ ناوگان سنگین را مورد معاینه فنی قرار داده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۲ ناوگان در مرحله اول قبول و تعداد ۲ هزار و ۹۰۵ ناوگان پس از رفع نقص موفق به اخذ معاینه فنی و تعداد ۳ هزار و ۱۴۵ ناوگان نیز در آزمون‌ها مردود شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جنوب استان دارای ۲ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین است ابراز کرد: در مراکز معاینه فنی، نظارت‌های میدانی و سیستمی دقیقی در جهت ارتقا ایمنی خودرو‌ها انجام می‌شود؛ زیرا به هر میزان که این کنترل‌های فنی دقیق‌تر باشد به طورقطع ایمنی سفر‌ها افزایش خواهد داشت و به دنبال آن شاهد کاهش تلفات جاده‌ای خواهیم بود.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلایل مردودی وسائل نقلیه سنگین جنوب استان در مراکز معاینات فنی مربوط به نواقص ظاهری، آزمون آلایندگی، ایراد در سیستم ترمز یا کمک فنر و همچنین آزمون هم راستایی چراغ‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار