گروه واگنر از تصرف شرق شهر باخموت به دست نیرو‌های خود خبر داد.

بیش از یک سال از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد. مناطق شرقی اوکراین اکنون به کانون نبرد دو طرف تبدیل شده است. روسیه امیدوار است با تنگ‌تر کردن حلقه محاصره شهر باخموت، این شهر استراتژیک را تصرف کرده و گامی بلند برای ضمیمه کردن منطقه دونباس به خاک خود بردارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر (پیمانکار نظامی روسیه) امروز (چهارشنبه) از کنترل کامل شرق شهر باخموت به دست نیرو‌های خود خبر داد.

او تاکید کرد: نیرو‌های ما اکنون به طور کامل شرق رودخانه باخموت را تحت کنترل دارند.

تحلیلگران نظامی می‌گویند در صورتی که ادعای گروه واگنر درست باشد اکنون نیمی از شهر باخموت در اختیار نیرو‌های روسی است و این به معنای کسب موفقیتی بزرگ برای روسیه طی ۶ ماه گذشته محسوب می‌شود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز اعلام کرد: برآورد‌های ما نشان می‌دهد شهر باخموت در صورت حمله گسترده نیرو‌های روسی طی چند روز آینده سقوط خواهد کرد. روس‌ها متحمل خسارات و تلفات فراوانی شده اند، اما در عین حال ما نمی‌توانیم احتمال سقوط باخموت را در روز‌های آینده رد کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز صبح به خبرنگاران گفت: دشمن علی رغم تلفات سنگینی که در تهاجم به باخموت متحمل شده است به حملات گسترده خود به شهر ادامه می‌دهد.

بنابر این گزارش، روسیه و اوکراین اکنون در چهار جبهه عمده در شرق، شمال شرقی و جنوب در حال نبرد با هم هستند. مسکو در تلاش است منطقه دونباس شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک را به طور کامل به خاک خود ضمیمه کند. با ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴، اکنون ۲۰ درصد از خاک اوکراین در تصرف نیرو‌های روسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
گذشته از اینکه این جنگ درست است یا نه ولی به تدریج همه اوکراین به تصرف روسیه درمی‌آید این نقشه هوشمندانه‌ای است که روسیه کشیده .
آخرین اخبار