اتحادیه اروپا ۹ فرد و ۳ نهاد از ۶ کشور از جمله ایران را به ادعای نقض حقوق زنان تحریم کرد.

اتحادیه اروپا ۹ فرد و ۳ نهاد از ۶ کشور را به اتهام خشونت جنسی و نقض حقوق زنان تحریم کرد.

به گزارش «النهار» منابع دیپلماتیک امروز (سه شنبه) اعلام کردند اتحادیه اروپا ۹ فرد و ۳ نهاد را به اتهام خشونت جنسی و نقض حقوق زنان در ۶ کشور افغانستان، روسیه، سودان جنوبی، میانمار، سوریه و ایران تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران زندان قرچک را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا ادعاهای بی‌اساسی درباره شرایط زندانیان در این ندامتگاه مطرح شده است.

فرانس پرس نیز گزارش داد که بر اساس این تحریم ها، دارایی این افراد، از جمله دو وزیر طالبان و مقامات پلیس و ارتش روسیه، مسدود شده و ورود آن‌ها به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ممنوع خواهد بود. این منبع افزود: این اعلامیه در آستانه روز جهانی زن منتشر شده است.

این درحالی است که به تازگی یک نهاد مدنی به نام «بحران تجاوز» در انگلیس افزایش آزار و تجاوز جنسی زنان و دختران را نگران کننده توصیف کرد و از دولت و قوه قضائیه این کشور خواست برای مبارزه با این پدیده اقدامات جدی تری در پیش گیرند. با این وجود اتحادیه اروپا مقامات انگلیسی را تحریم نکرده، اما  بارها ادعاهای خود علیه کشورمان را تکرار کرده است.

در همین راستا گزارش سالانه‌ای از زنان فرانسه منتشر شده که از هر ۲۰ زن دست کم یک زن کمتر از ۳۵ سال قربانی خشونت جنسی می‌شود؛ که البته به طور قطع آمار واقعی بسیار بالاتر است. این آمار نشان می‌دهد سالانه میلیون‌ها زن در این کشور قربانی خشونت جنسی می‌شوند. اما اتحادیه اروپا در این خصوص نیز سکوت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اروپا دشمن ملت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
بدبخت ها با این تحریمها ما را آب دیده ومقاوم کردید مانه از جنگ ترس داریم نه از تحریم ما ناز پروده نیستیم وجنگ ندید شما هستید که مثل شتر چشمتان به خون بیافتد غش میکنید هم آنطور که یمن با تمام ابر قدرتها جنگید ما هم بهتر پوزه شما را به خاک میمالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
دیگه عادت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
امیدوارم بلا یی که به جان ملت های آوردند که عزیزانشان از دست دادند بشه بلای جان کشور های اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
آقایان برنند پای برجام بی ارزش
آخرین اخبار