رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در منطقه در شبانه‌روز گذشته مهاباد با ۲۴ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری وارد منطقه شد، همچنان فعال است و در شبانه روز گذشته مهاباد پربارش‌ترین شهر استان بود و بارش‌ها در تکاب ۱۱.۸ میلی‌متر، سردشت ۱۱ میلی متر، بوکان ۸.۴ میلی متر، اشنویه ۷.۴ میلی متر، شاهین دژ ۶.۴ میلی متر، میاندوآب ۶.۱ میلی متر و نقده ۱.۵ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی تا اواخر امروز در منطقه به فعالیت خود به صورت بارش رگبار باران، افزایش ابر و وزش باد ادامه می‌دهد و سپس از منطقه ما خارج می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت باد در اشنویه ۸۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و سرعت وزش باد در مهاباد ۷۹ کیلومتر بر ساعت، نقده به ۷۶ کیلومتر بر ساعت و در پیرانشهر به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد و دمای هوای مهاباد بین ۶ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور ادامه داد: در صورتی که این روند افزایشی دما بیشتر تداوم داشته باشد احتمال گلدهی و شکوفه دادن درختان وجود دارد و اگر سرمای دیررس بهاره ایجاد شود، ممکن است باغات این منطقه دچار سرمازدگی شوند.

بارش رگبار باران در مهاباد که همراه با رعد و برق و وزش باد بود در برخی محله‌های این شهر باعث آبگرفتگی معابر و شکسته شدن شاخ و برگ درختان نیز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.