رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در منطقه، بارش متناوب باران در جنوب آذربایجان غربی تا سه‌شنبه تداوم دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری وارد منطقه شد، همچنان به فعالیت خود به صورت بارش متناوب باران و وزش باد ادامه می‌دهد و شبانه روز گذشته اشنویه با ۴.۱ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر استان بود و بارش‌ها تاکنون در پیرانشهر و مهاباد کمتر از یک میلی‌متر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بیشترین فعالیت خود را به صورت افزایش ابر و وزش باد شدید نشان داد، افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت باد در اشنویه ۸۷ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و سرعت وزش باد در پیرانشهر به ۸۳ کیلومتر بر ساعت و در مهاباد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمدپور پیش بینی کرد: وزش تندباد تا روز سه‌شنبه در این منطقه تداوم داشته باشد و سرعت آن در برخی مناطق به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کند البته ریزش گرد و خاک هم در این منطقه دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد و دمای هوای مهاباد بین ۱۱ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور گفت: در صورتی که این روند افزایشی دما بیشتر تداوم داشته باشد احتمال گلدهی و شکوفه دادن درختان وجود دارد و اگر سرمای دیررس بهاره ایجاد شود، ممکن است باغات این منطقه دچار سرمازدگی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.