امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی مناطق مختلف جنوب آذربایجان غربی را فراگرفت، ورود این امواج با خود بارش باران و برف پراکنده به همراه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این امواج ناپایداری بارشی که از امروز وارد منطقه شده با خود بارش برف و باران پراکنده به همراه دارند و تا فردا دوشنبه منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی استان به صورت بارش برف خواهد بود، افزود: با خروج این امواج ناپایدار که با وزش باد و وجود مه غلیظ در مناطق کوهستانی همراه است، دمای هوا به طور میانگین سه تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه روز گذشته سلماس با دمای حداقل ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی گفت: پس از بارش برف اخیر دمای هوا در برخش مناطق جنوب استان نیز کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد و نقده با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.