۳۵ منطقه آذربایجان غربی میزبان مراسم نوروزگاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مراسم نوروزگاه با برگزاری مراسم‌هایی آیینی و موسیقی سنتی در ۳۵ منطقه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمامی برنامه‌های نوروزی متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

مرتضی صفری افزود: مراسم نوروزگاه نیز در ۳۵ منطقه استان در ایام نوروز برگزار و ضمن آن، انجام بازی‌های بومی و سنتی، مراسم‌هایی آیینی و موسیقی سنتی با همکاری شهرداری‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: تشکیل اکیپ نظارت از رستوران‌ها، نمازخانه‌ها، پمپ بنزین‌های بین‌راهی و مراکز اقامتی، بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در شهر‌های بزرگ استان، برگزاری مانور نوروزی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، پخش تولیدات رسانه‌ای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در صداوسیما و فضای مجازی و فعال‌سازی ۲۳ پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری با حضور راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهر‌ها و پایانه‌های مرزی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: درخواست می‌شود بازگشایی بنا‌های تاریخی در اختیار دستگا‌های دیگر در ایام نوروز در دستور کار بوده و گردشگران بتوانند از آن‌ها بازدید کنند.

صفری تصریح کرد: در ایام نوروز ضمن رونمایی از اپلیکیشن گردشگری، ۵۰ بنر و ۱۳ بیلبورد معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح استان نصب شده و بروشور‌های تبلیغاتی نیز چاپ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.