تمدید مهلت کلاس گذاری دوره‌های سواد آموزی در کردستان

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از تمدید مهلت کلاس گذاری تا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

گلبهار خسروی با بیان اینکه مهلت کلاس گذاری دوره سواد آموزی تا ۱۵ اسفند ماه جاری تعیین شده بود، گفت: با توجه به حجم باقی مانده و بر اساس اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، زمان کلاس گذاری سواد آموزی تا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تمدید شد. 

او افزود: بر همین اساس، آموزش دهندگان می‌توانند در این فرصت، نسبت به جذب، ثبت نام و تشکیل کلاس اقدام و حجم ابلاغی باقی مانده، پوشش داده شود. 

خسروی در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت پوشش حجم ابلاغی دوره‌های سواد آموزی استان ارائه داد و با بیان اینکه بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، تا ۱۴ اسفند ماه ۷۵.۲۴ درصد دوره‌های سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته است، اظهار داشت: عملکرد دوره سواد آموزی استان ۵۹.۰۴ درصد، دوره انتقال ۷۸.۵۹ درصد و دوره تحکیم نیز ۸۷.۷۳ درصد می‌باشد. 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان گفت: تحقق برنامه‌های این حوزه، به حمایت اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی، کارگروه بهبود کیفیت، همراهی و همکاری دستگاه‌ها و شرکای برون سازمانی و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل‌های درون سازمانی بستگی دارد و امیدواریم با تلاش جمعی، برنامه‌ها و حجم ابلاغی به صورت کامل پوشش داده شود. 

او با تاکید بر اینکه در انجام فعالیت‌ها، کمیت و پوشش حجم دوره‌های سواد آموزی مهم است، کیفیت کار را مهم‌تر دانست و تصریح کرد: صحت و سلامت کار مهم‌ترین اولویت کاری است و در این راستا، برنامه نظارت و ارزیابی در دستور کار استان قرار دارد و با حضور تیم نظارتی، علاوه بر بازدید از کلاس‌های سواد آموزی، کلیه فعالیت و اقدامات، پرونده‌ها و مستندات اداری و پرداخت‌های مالی به صورت دقیق بررسی، رصد و کنترل می‌شود. 

خسروی در پایان از کلیه هم استانی‌های عزیز درخواست کرد در فرصت باقی مانده، افراد بی سواد و کم سواد جامعه هدف (۱۰ تا ۴۹ سال) را برای ثبت نام در کلاس‌های سواد آموزی تشویق نمایند تا با عزم عمومی و مشارکت جمعی، معضل بی سوادی در سطح استان فرهنگی کردستان ریشه کن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار