مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال رصد و پایش ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی استان ادامه داشته بطوریکه سطح دیده بانی به چهار میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار رسیده است.

غلامحسین تیموری با بیان اینکه احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به سیستان و بلوچستان دراوایل سال ۱۴۰۲ وجود دارد اظهارداشت: هم‌اینک ملخ صحرایی در جنوب عربستان و یمن در فاز مهاجر قرار دارد و بنابه هشدارهای سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در اردیبهشت ماه سال آینده وجود دارد و ‌بیشتر این هجوم به سمت استانهای جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به میانگین نرمال بارش از اسفندماه امسال تا خرداد سال ۱۴۰۲و احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به کشور و استان ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه‌اندازی شده و جهت تجهیز کامل نیاز به مساعدت مقامات استانی و کشوری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار