استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌های دانش بنیان بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه‌ای و در جهت ایجاد اشتغال پایدار راه اندازی شود.

محمد کرمی در جلسه شورای اداری شهرستان دلگان و در جمع مسئولین و معتمدین این شهرستان اظهار کرد: شهرستان دلگان سرشار از ثروت‌های خدادادی و فرصت‌های بی شماری است که باید با استفاده از توان مردمی و پیگیری مسئولین به شکوفایی برسد.

وی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت‌ها هیچ کس نباید در این شهرستان بیکار باشد، افزود: با راه‌اندازی تعاونی‌های دانش بنیان و تجمیع سرمایه‌های اندک مردم، قطعاً اجرای طرح‌ها و ایده‌ها با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود چرا که حضور افراد به صورت گروهی در این تعاونی‌ها تضمینی برای موفقیت و ایجاد تغییر خواهد بود.

وی افزود: مسئولین باید شبانه روزی تلاش کنند و خود مردم و معتمدین، شوراها، دهیاران و شهرداری‌ها باید در میدان باشند و هر مسئولی در هر رده و مکان و پستی که دارد باید پیگیر و تسهیل گر امور مردم و در کنار آن‌ها باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش حضرت امام (ره) اگر مسئولی اراده اش در انجام مسئولیت ضعیف است اگر استعفا دهد کار صالحی انجام داده است.

وی ادامه داد: برخی مسئولین فقط در دفترشان نشسته اند و نامه می‌نویسند، ما از مسئولین کار می‌خواهیم و اگر مسئولی کار نکند عذر او را خواهیم خواست چرا که بیشتر از این فرصت نداریم که زمان را از دست بدهیم.

کرمی تصریح کرد: مسئولین باید امور را به صورت میدانی و برای رضای خدا و مردم تا حصول نتیجه پیگیری کنند چرا که خدمت به مردم توفیقی است که در زمان مسئولیت برایشان میسر شده است و معلوم نیست این فرصت خدمتگزاری تا چه زمانی برای آن‌ها فراهم شود.

استاندار عنوان کرد: شهرستان دلگان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه کشاورزی، دامداری، مرغداری، گلخانه و فرآوری محصولات تولیدی و بسته بندی تجاری محصولات دارد و جهاد کشاورزی برای شکوفایی این ظرفیت‌ها و توسعه آن باید در کنار مردم و به صورت عملی در میدان باشد و مردم را در اجرای این موارد تا حصول نتیجه حمایت نماید.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی زمین‌هایی که قابلیت کشت دارند را شناسایی، تقسیم بندی و به جوانان واگذار کند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: بنیاد مسکن نیز با واگذاری زمین‌های هزار متری در روستا‌ها به متقاضیان، بستر لازم جهت ایجاد خانه باغ را برای مردم فراهم کند. وی تصریح کرد: جوانان سرمایه ارزشمند هر کشوری هستند و جوانان این منطقه بسیار توانمندهستند و باید از ظرفیت این جوانان استفاده شود.

وی ادامه داد: فرمانداران باید چند جوان خلاق و نخبه را در کنار خود داشته باشد و از هم اندیشی و ایده‌های این جوانان در جهت توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های شهرستان‌ها استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار