آغاز مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد و گفت : این مسابقات از امروز ۱۴ اسفند به مدت سه روز در ۱۱ رشته قرآنی در ۲ بخش پژوهشی و آوایی در مرکز دانشسرای دانش‌آموزی شهر کرمانشاه آغاز شد.

فضل‌الله پرنور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : از تعداد ۳۶۰ هزار دانش آموز استان ۱۸۲ هزار نفر برای شرکت در مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در مرحله آموزشگاهی ثبت کردند که در نهایت ۳۹ هزار دانش آموز موفق به شرکت در این مسابقات شدند.

وی گفت: از این تعداد شرکت کننده در نهایت در قسمت برادران ۱۶۸ دانش‌آموز پسر، در بخش خواهران ۱۴۶ دانش آموز دختر و ۸۵ معلم فرهنگی به مرحله استانی راه پیدا کردند، که به مدت سه روز در ۱۱ رشته قرآنی در ۲ بخش پژوهشی و آوایی باهم به رقابت می‌پردازند.

پرنور، رشته‌های پژوهشی این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه را رشته احکام، نهج البلاغه، صحیفیه سجادیه، گفتمان مهدوی، انشاء نماز و تفسیر و همچنین رشته‌های آوایی را اذان، حفظ، قرائت تحقیقی، دعاخوانی ویژه خواهران و مداحی اعلام کرد.

این مقام مسئول آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: رشته‌های نهج البلاغه، گفتمان مهدوی، مداحی و دعاخوانی ویژه خواهران در این دوره از مسابقات به صورت تیمی ۲ نفره برگزار شده است و تیم‌های برتر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

پرنور یادآور شد: مرحله استانی این دوره از مسابقات چهاردهم اسفندماه ویژه دانش آموزان پسر، پانزدهم دانش آموزان دختر و شانزدهم ویژه فرهنگیان در محل دانش سرای دانش آموزی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: نفرات برتر (اول) استان به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که احتمال زیاد آخر فصل بهار سال آینده است، اعزام خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.