هزار و ۹۱۵ واحد مسکونی از ۲۳ هزار واحد مسکونی سطح کشور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با حضور رییس‌جمهور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان و افراد نیکوکار به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی اهدا شد.

 این واحد‌ها با اعتباری افزون بر ۳۲۰ میلیارد تومان و جذب تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای ساخت و یا خرید ساخته شده است.

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی او با بیان این که ۱۸۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی قرار دارند گفت: هزارو ۹۱۵ واحد مسکونی در ۴۰ نقطه خراسان رضوی تحویل مددجویان شد تا سرپناه این قشر از جامعه با حمایت‌های دولت و افراد خیّر تامین شود.

او با اشاره به همزمانی این مراسم با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۳۱۷ واحد مسکونی خریداری و هزار و ۵۹۸ واحد مسکونی ساخته شده است که برای خرید هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت و ما بقی با مشارکت خیرین، تسهیلات بانکی و آورده مددجو تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص مبلغ هزینه شده برای ساخت واحد‌های مسکونی ادامه داد: بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض، ۵۰ میلیون تومان به صورت وام از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، ۱۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و ما بقی توسط خیرین، بسیج، سپاه و بنیاد علوی و مددجو پرداخت شده است.

سلم ابادی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب چهار تفاهمنامه در استان در دست احداث است که تا سال ۱۴۰۳ تحویل مددجویان می‌شود و از این تعداد حدود ۷۰۰ واحد در مشهد و بقیه در نقاط مختلف استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ مددجو نیز در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که هفت هزار و ۷۰نفر از این تعداد، تایید نهایی شده اند و برای ۸۴۲ واحد مسکونی، افتتاح حساب صورت گرفته و برای ۵۸۶ واحد مسکونی نیز در تمامی شهرستان‌های استان تخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تاکید کرد: بر اساس اعلام اداره راه و شهرسازی این سامانه در حال حاضر برای مددجویانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند باز است و می‌توانند با مراحعه به سامانه ثبت خود را نهایی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.