رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: مشکلاتی در نحوه انتقال و دفن نهایی پسماند‌ بیمارستانی وجود دارد که در حال پیگیری رفع این مشکلات هستیم.

مسعود نوری‌پور گفت: در دزفول پنج بیمارستان وجود دارد و بیمارستان گنجویان دزفول دو دستگاه اتوکلاو دارد و پسماند‌های بیمارستان را بی‌خطرسازی می‌کند و خروجی این بیمارستان ماهانه زیر نظر آزمایشگاه معتمد اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان بررسی و صحت عملکرد آن‌ها سنجیده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول می گوید: این بیمارستان، دیگر مراکز دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول را نیز پوشش می‌دهد و پسماند عفونی این مراکز را بی‌خطر می‌کند و یمارستان نبوی دارای دستگاه اتوکلاو است و پسماند خود را بی‌خطرسازی می‌کند. بیمارستان‌های مراکز نظامی دزفول از جمله بیمارستان پایگاه چهارم شکاری و بیمارستان ۵۸۰ نیروی زمینی ارتش نیز در قالب قراردادی که با بیمارستان نبوی منعقد کرده‌اند، پسماند‌های خود را به این بیمارستان تحویل می‌دهند تا در بیمارستان نبوی بی‌خطرسازی شوند.

به گفته او بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیز مجهز به دستگاه اتوکلاو است، اما هنوز این دستگاه راه‌اندازی نشده و پسماند آن در بیمارستان گنجویان بی‌خطرسازی می‌شود و پسماند‌های بیمارستانی و عفونی پس از بی‌خطرسازی در سایت در نظر گرفته شده منتقل می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: با این حال، مشکلاتی در نحوه انتقال و دفن نهایی این پسماند‌ها وجود دارد که در حال پیگیری رفع این مشکلات هستیم، این پسماند‌ها باید با خودروی مخصوص حمل پسماند عفونی جابه‌جا شوند و پسماند‌های عادی و عفونی در خودروی مشترک جابه‌جا نشوند که این مهم انجام شده است.

به گفته او در جایگاه دفن زباله یک سایت داریم که سازمان نظام پزشکی از طریق یک شرکت خصوصی یک دستگاه اتوکلاو در این سایت مستقر کرده است و پسماند‌های عفونی مطب‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی در این مرکز بی‌خطرسازی و در نهایت برای دفن به شهرداری تحویل داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.