رییس اداره محیط زیست اهواز از افتتاح سایت جدید مدیریت پسماند‌های پزشکی در بیمارستان آپادانا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بنی عگبه، رئیس اداره محیط زیست اهواز گفت: یکی از منابع مهم پایش زیست محیطی مستمر در این شهرستان، بیمارستان‌ها هستند که از حیث تولید پسماند‌های عفونی و فاضلاب بهداشتی ریسک بالای ایجاد مخاطرات زیست محیطی داشته و ضروری است ضوابط زیست محیطی رعایت گردد.

او با بیان اینکه بیمارستان آپادانا با ۹۶ تخت فعال روزانه پسماند عفونی، غیر عفونی، تیز، برنده و شیمیایی دارویی قابل توجهی تولید می‌کند، افزود: با توجه به توسعه بیمارستان و افزایش حجم پسماند تولیدی، بیمارستان ملزم به توسعه فضای نگهداری و بی خطرسازی پسماند عفونی شد و با پیگیری‌های مرتب این اداره پیشرفت ساخت سایت جدید مطلوب و رو به پایان است.

بنی عگبه اظهار داشت: اکنون بیمارستان آپادانا پسماند‌های عفونی، تیز و برنده را بی خطرسازی کرده و پس از عادی سازی از طریق سازمان پسماند به جایگاه دفن ارسال می‌کند.

سیده فاطمه مرعشی، کارشناس اداره محیط زیست اهواز تصریح کرد: احداث سایت جدید و راه اندازی دستگاه جدید امحاء متناسب با طرح توسعه بیمارستان و به منظور بهبود فرایند‌های بیمارستان دنبال می‌شود که با توجه به رویکرد مدیریت جدید بیمارستان پیش بینی شده در حداقل زمان ممکن به بهره برداری برسد.

او بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در دو سال اخیر پایش بیمارستان‌های اهواز با حساسیت بیشتری و روش‌های متفاوت انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.