اختری گفت: بانوان ما دارای ویژگی‌های خاص ایرانی و اسلامی هستند که باید تلاش کنیم این ویژگی ها روایت شده و به دنیا معرفی شوند.

زینب اختر امروز در اولین کنگره بانوان موثر و فرهیخته استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از دیگاه اسلام بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد و نگاه به توانایی و توانمندی‌های بشر است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور خاطرنشان کرد: ویژگی‌های منحصر به فردی که در بانوان به ودیعه گذاشته شده است در یک نگاه مکملی باید در کنار مردان قرار گیرد تا انرژی آزاد شود.

او با بیان اینکه در تمام مسائل حتی حل مسائل با نگاه مکملی باید زنان و مردان در کنار هم قرار گیرند، گفت: این دو عنصر در کنار هم با توجه به نقش‌هایی که برایشان تعریف شده باید پیش رفته و نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: حریم‌هایی برای زنان با این هدف که بتوانند حضور موثری داشته باشند در دین اسلام دیده شده است.

او با بیان اینکه براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در هر حرکتی که زنان وجود نداشته باشند به نتیجه لازم نمی‌رسیم.

او اضافه کرد: علیرغم پیشرفت‌های فراوانی که امروز در کشور ما شکل گرفته است، با پذیرفتن نقاط ضعف، باید با تلاش جهادی در مسیر مرتفع شدن این مشکلات برآییم.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه امروز نگاه همه باید تمدن نوین اسلامی باشد، گفت: الگو‌های موفق در این حوزه باید روایت شوند که بانوان در این حوزه بسیار توانمند هستند چرا که به راحتی می‌توانند یک مسئله را روایت کنند.

او در ادامه به اغتشاشات اخیر و سرمایه‌گذاری دشمنان روی بانوان برای رسیدن به اهداف شوم خود علیه ایران اشاره کرد و گفت: محاسبات دشمن از بانوان ایرانی تنها در بستر فضای مجازی بود و همین اشتباه محاسباتی موجب شکست آن‌ها در هجمه اخیر شد.

او افزود: در حالی دشمن از ناامن بودن شرایط کشور برای بانوان در رسانه‌ها تبلیغ می‌کرد در مرکز کشور کنگره زنان موثر جهان با حضور مهمانانی از ۷۶ کشور برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: نقطه عطف کنگره بانوان اثرگذار به صورت ملی زیارت حضرت معصومه بود که برای خیلی از مهمانان تعجب برانگیز بود که چنین بانویی که مورد عزت و احترام هم بانوان و هم آقایان است در خاک ایران آرمیده است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: اتفاقاتی برای معرفی زنان و دختران واقعی ایرانی و ویژگی‌های منحصر به فرد ایرانی بودن در حال انجام است اینکه بانوان ایرانی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد ایرانی و اسلامی بودن هستند و این‌ها باید روایت شود.

او افزود: امروز بانوان ایرانی ۷۰ درصد کرسی‌های دانشگاه‌ها را تصاحب کرده و نقش مهمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کارآفرینی، علمی و فرهنگی دارند.

او با بیان اینکه این کنگره‌ها آغازی برای حرکت‌های بزرگ خواهد بود، گفت: الگو‌های موفق در عرصه‌های مختلف باید معرفی شوند تا بتوانیم از وجود آن‌ها در عرصه استانی و ملی بهره بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.