هیچ مدرسه خیرسازی در لیست مولدسازی کردستان وجود ندارد

استاندار کردستان به موضوع قانون مولدسازی و فروش مدارس خیرساز که اخیرا در فضای رسانه‌ای مطرح شده اشاره کرد و گفت: در کردستان هیچ مدرسه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی نخواهیم داشت.

اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: مجموعه‌های تربیتی و پرورشی باید جزو پویاترین مجموعه‌های آموزشی است و برای توسعه آن هدف‌گذاری شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: شهرستان‌هایی که در زمینه پرداخت عوارض شهرداری به آموزش و پرورش کم‌کاری کرده‌اند باید توسط دفتر حقوقی آموزش و پرورش استان بررسی و پیگیری شود.

او در ادامه به موضوع دیپلماسی مهارتی اشاره و خاطر شان کرد: دیپلماسی مهارتی مسئله‌ای بسیار مهم است و کلیات آن مورد تایید است، اما نیاز به طراحی و بررسی دقیق دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان‌های مرزی کمتر توانسته‌اند از این ظرفیت بهره بگیرند، گفت: اگر اقتصاد کشور در سال‌های گذشته توجه بیشتری به دیپلماسی اقتصادی می‌شد، اکنون می‌توانستیم بهره بیشتری بگیریم.

او با اشاره به راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان گفت: می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه دیپلماسی مهارت بهره برد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: موضوعات پرورشی نیاز به برنامه دارد و فقط بودجه تعیین کننده نیست، و اگر طرح موثری نداشته باشیم نمی‌توان قدمی برداشت و می‌توان با فراخوان از دانش آموزان از دیدگاه و ایده آن‌ها بهره برد.

استاندار کردستان گفت: اگر حتی فقط یک برنامه هدفمند و موثر داشته باشیم، می‌توان برنامه‌های بهتری اجرا کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در به موضوع قانون مولدسازی و فروش مدارس خیرساز که اخیرا در فضای رسانه‌ای مطرح شده اشاره کرد و گفت: در استان کردستان هیچ مدرسه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی نخواهیم داشت.

استاندار کردستان یادآور شد: در مناطقی که مدارس آموزشی بدون استفاده است جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

او هم چنین گفت: از ظرفیت قانون اسقاط خودرو‌ها در آموزش رشته‌های مهارتی همچون مکانیک می‌توان استفاده کرد و مخالفتی در این زمینه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: آنچه در بحث توسعه مهارتی پیش گرفته بسیار خوب است، اما هنوز در توسعه رشته‌های خدماتی دچار کمبود هستیم و پایه نظری و چشم انداز رشته‌های مهارتی زیاد نیست.

حامد قادرزاده گفت: برای اجرای دیپلماسی مهارتی باید با آموزش در دانشگاه و مدارس قدرت چانه زنی را بالا برده و همچنین تعادل بین دانش نظری و هنرستانی برقرار شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه به سهم استان در اعزام دانش آموزان زیارت اولی اشاره کرد و گفت: سهم استان از ابن موضوع ۱۱۷ دانش آموز دختر و ۱۱۷ دانش آموز پسر است که متاسفانه به علت کمبود اعتبار قادر به اعزام آن‌ها به مشهد مقدس نیستیم.

طیبی‌راد با بیان اینکه برای اسکان آنان از ظرفیت خود آموزش و پرورش استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد:، اما برای دیگر هزینه‌ها مشکل داریم و حدود ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.