رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با رافائل گروسی:

ابهام در خصوص غنی‌سازی ۸۴ درصد حل‌وفصل شده است+ فیلم

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که نسبت به درز اطلاعات محرمانه ناراضی است اما در عین حال نمی‌تواند همه اعضاء را کنترل کند!

محمد اسلامی در آغاز نشست خبری تاکید کرد: «دیدار اخیر گروسی که از عصر روز جمعه آغاز شده بیانگر روابط حرفه ای بین ایران و آژانس است. مهم است که رفت و آمدها اعتماد آفرین باشد و بتوانیم با اعتماد و پرهیز از نفوذ عواملی که نیت‌شان برهم زدن روابط است، این روابط را پایدار کنیم.  آژانس همواره روابط خود را با ایران در چهارچوب روابط پادمانی و اطمینان بخش نگه دارد».

اسلامی در خصوص مطالب مطرح شده درباره غنی‌سازی در ایران، گفت: «در گزارش آقای گروسی غنی سازی ۸۴ درصدی اعلام نشده است و این ابهام قابل تعمیق نیست و حل شده است». وی در ادامه تاکید کرد: «مد نظر ما این است که آنچه که در چهارچوب پادمان است را اجرایی کنیم و اجازه ندهیم تا عوامل بیرونی این مسائل را زیر سوال ببریم». معاون رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد که موضوع انجام تعهدات موضوعی دو طرفه است و طرف مقابل هم باید به آن متعهد بماند.

رافائل گروسی هم در ابتدای نشست خبری بیان کرد:«باعث افتخار است که به تهران آمده‌ام. در این دیدار مهم همانطور که معاون رییس جمهور گفتند برای پیشبرد کارها حاضر شدیم. نشست دیشب با نخبگان، بسیار برای من پربار بود». وی تاکید کرد: «دو مساله مهم وجود دارد. اول اینکه توقعات واقعا بالا هست و حضور اینهمه خبرنگار گویای اهمیت مساله است و این علاقه مندی در سطح جهان هم معلوم است. همچنین مسئله‌ای هست که باید در خصوص آنها شفاف‌سازی کنیم و باید تضمین‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران داده شود».

حمله به تاسیسات هسته‌ای محکوم است

گروسی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران اظهار داشت: در اینجا باید دو موضوع از هم جدا شود؛ اشاره به حمله به نیروگاه اتمی مسئله‌ای است که رایج شده و آن هم به خاطر حمله به اوکراین است که در حال حاضر در جریان است و باعث می شود تا یکسری خاطرات از گذشته به یاد ما بیاید؛ در کنفرانس های عمومی آژانس این تهدیدها و حمله به تاسیسات و نیروگاه های اتمی محکوم شده است. گروسی تاکید کرد: بنابراین هرگونه اقدام نظامی علیه نیروهای نظامی کاملا محکوم و غیرقانونی است و خارج از روند ساختاری است که ما طبق آن عمل می کنیم؛ امیدوار هستیم که بتوانیم از نیروگاههای اتمی که منظورم نیروگاه اوکراین و تاسیسات اتمی دیگر است، محافظت کنیم.

جو موجود بین ایران و آژانس رضایت بخش و توام با همکاری است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه «من همیشه از دیدار با آقای اسلامی استقبال می کنم» اظهار داشت: ما می‌خواهیم با ایران یک دیالوگ و گفتگوی جدی و سیستماتیک داشته باشیم. گروسی با بیان اینکه از سفر قبلی اش به ایران مدت زیادی گذشته است، افزود: خوشحال هستم که این اتفاق افتاد و توانستم به ایران بیایم و بتوانم با همکاران خود گفتگو کنم؛ اما هنوز کار ما تمام نشده است؛ تمام همکاران ما الان که ما اینجا صحبت می کنیم، آنها هم با یکدیگر صحبت می‌کنند و کار می‌کند تا مسائل را حل و فصل کنند.

وی ادامه داد: البته قرار است من با مقامات دیگر جمهوری اسلامی ایران هم دیدار داشته باشم و در پایان روز می توانم قضاوت بیشتری از رضایت خودم داشته باشم اما می‌توانم بگویم که یک بسته کاری مبتنی بر صداقت و همکاری برای من بسیار مهم است.مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: کار با ایران و همکاری با ایران ادامه دارد. گروسی در ادامه خاطرنشان کرد که سازمان انرژی اتمی از جو مذاکرات و همکاری‌ها رضایت دارد. وی در ادامه این را هم گفت که همکارانش در حال گفت‌وگو برای حل و فصل مسائل هستند. گروسی گفت: «از میزان رضایت، آخر روز می‌توانم صحبت کنم. اما جو موجود رضایت بخش و توام با همکاری است».

همه کشورها باید عضو NPT باشند

در ادامه از گروسی درباره بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران و در عین حال عدم نظارت بر برنامه اتمی رژیم صهیونیستی سوال شد که وی در پاسخ گفت:‌ البته سوال مهم است؛ مسئله این است که آژانس بازرسی هایی که از کشورها و تأسیسات هسته‌ای آنها انجام می‌دهد ، بر پایه توافقات قانونی و حقوقی است که با آنها دارد. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عضو معاهده ان پی تی است و کشورهایی که عضو این پیمان هستند، توافقات پادمانی با آژانس دارند. گروسی افزود: از جامعه ایران می خواهم که این را درک کند که ما بر پایه همین توافقات و امنیتی است که بازرسی های خودمان را انجام دهیم؛ من را مقصر ندانید؛ من به عنوان مدیرکل آژانس که بخواهم با یک کشوری با انصاف بیشتری رفتار کنند و با یک کشوری بی انصافی کنم؛ من نیستم که مشخص می کنم از کجا باید بازرس بازرسی شود در پایه توافقاتی که با کشورها داریم این کار را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: البته کشورهایی هستند که عضو (ان پی تی ) نیستند و اسرائیل جزو آنها است؛ بنابراین البته ما با آنها توافق متفاوتی داریم البته مربوط به اسرائیل نمی شود بلکه به کشورهای دیگر هم است می‌خواهم این را خدمت شما روشن کنم که این من نیستم که تشخیص می‌دهند و مشخص می‌کنم که با کدام کشور ها شدیدتر برخورد کرد و برخی دیگر نباید برخوردی داشت. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: اجازه بدهید در پایان بگویم از نظر من بسیار مهم است که همه کشورها در جهان باید عضو معاهده ان پی تی باشند.

نمی توانم همه اعضای آژانس را چک کنم

از گروسی درباره اینکه چرا آژانس نمی تواند جلوی درز اطلاعاتی مربوط به برنامه هسته ای ایران را در رسانه های غربی بگیرد، سوال شد که وی اظهار داشت:‌ البته من قبل از هر چیزی اعلام کنم که هر وقت که این خبر مبنی بر درز گزارشات محرمانه به گوشم می خورد، بسیار عصبانی و ناامید می‌شوم و برای من یک تجربه ناخوشایند است اما به من حق بدهید به عنوان مدیرکل نمی توانم همه اعضا را چک بکنم زیرا این گزارش ها دست همه اعضا است و آنها این کار را انجام می‌دهند.

وی در عین حال افزود: با شما موافق هستم، (این کار) خوب و خوشایندی نیست که بخواهم از آن رضایت داشته باشم بلکه این مسئله نشان می‌دهد که چقدر مهم و ضروری است؛ ما با یکدیگر دیالوگ و مکالمه مستقیم داشته باشیم که اجازه ندهیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها قوت پیدا کند. ما همیشه باید در تماس مستقیم با یکدیگر باشیم. گروسی اظهار داشت: همکارانمان روی این مسائل صحبت می کنند وما کار خودمان را انجام می دهیم که ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم.

گسترش همکاری ایران و آژانس مانع دخالت دیگران می‌شود

گروسی در پاسخ به این ابهام که فشارهایی از سوی رژیم صهیونیستی همواره پرونده هسته‌ای ایران رو از مسیر درست و حرفه‌ای و حقوقی آن دور کرده است، گفت: سوال مهمی است اما برای پاسخ دادن به آن باید یک گوی بلورین داشته باشید؛ می توانم آینده را پیش بینی کنم و هم بگویم این مسائل حساس و حیاتی هستند؛ طبیعی است که کشورهای مختلف با انگیزه ها و اهداف مختلف از نفوذ خودشان برای تاثیرگذاری استفاده می کنند.

گروسی اظهار داشت: این مساله نشان می دهد که چقدر مهم و ضروری است که ایران و آژانس بتوانند با یکدیگر ارتباط نزدیک‌تر و مستقیم تری داشته باشند و هر چقدر همکاری با آژانس از سوی ایران بیشتر باشد که کشورهای دیگر نمی‌توانند اجازه پیدا کنند که بخواهد تأثیرگذاری داشته باشد یا اینکه فشار وارد کنند. وی ادامه داد: این نشان می دهد که چقدر کار مشترک ما در چارچوب توافق جامع پادمان که بین ایران و آژانس وجود دارد، مهم است؛ ما در حال تعیین آن هستیم که بتوانیم به بهترین شکل آن را انجام دهیم.

به شما تضمین می دهم که آژانس سیاسی کاری نمی‌کند!

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه درباره اینکه آژانس چه تضمین‌هایی می تواند بدهد که از این نهاد به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نشود، اظهار داشت: من می خواهم بگویم که آژانس هیچ وقت به عنوان یک ابزار سیاسی از آن استفاده نشده است و نخواهد شد. من به شما این تضمین را به شما می‌دهم که تحت دستورالعمل هیچ کشوری کار نکرده‌ایم.

گروسی با تاکید بر اینکه عملکرد آژانس و مدیر کل تحت نظر شورای حکام قرار دارد، افزود: برای ما عمل کردن مهم است زیرا به حرف زدن یا حرف های دیگران توجهی نمی کنیم؛ همانطور که آقای اسلامی گفت، برای من مهم است که با یکدیگر تحت پادمان هایی که مربوط به برجام می‌شود، کار کنیم. وی ادامه داد: البته مذاکرات احیای برجام در دستور کار قرار دارد و ادامه پیدا می‌کند و البته این کاری که ما انجام می دهیم و توافق خوبی که قرار است به آن برسیم، به احیای برجام کمک کننده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
فک کن طالبان بمب اتمی داشته باشه // هیچ کس روی کره زمین ارامش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
منظورت از هیچ کسی یعنی آمریکایی های فاسد نجس همجنس باز کافر آرامش نخواهند داشت دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
نابودگر
۱۹:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
یدونه انار دونه انار !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
باج دادن تنها راه نیست گسترش برنامه اتمی هنر است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
این حالا از ایران خارج ک شد میاد علیه ایران صحبت میکنه
کلا حرفاشون دو روییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
دروغگوی بزرگ خیلی جاسوس و حیله گری
همه کارهای آژانس در خصوص ایران سیاسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
این مرتکه مردنیست وقتی به ایران بیاد ازترش حرف ایران تایید می کند وقتی میره انور اب ازترس امریکایها واسرایل حرف انها را تایید میکند والا اگر حرف حق بزنه مثل امونو کله پا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
وقتی از ایران رفت معلوم میشه
فعلا این چرت و پرت ها رو نذارید
وقتی رفت و مصاحبه کرد اونو بذارید . اینجا مهم نیست چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
این حرفها را بچه هم قبول نداره که ایران با آژانس به توافق برسد مثل کارتن میمونه اگر اینطور نبود هرچه فوش است به کروسی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
هرکی مثل من اومده نظرات رو بخونه لایک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آره ولی اونم یه خط
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
میگوییم که نگویید نگفتی من بعنوان یک بختیاری چرا باید به سازمانهای سیاسی جهان اینقدر بها داد و پیشرفتهای خود را با وجود دیدن آنهمه بدعهدی و پیمان شکنی باز هم تکرار کرد
شما نادانید و با نادانی به کشورمان و ایرانیان خیانت میکنید و عهدنامه ترکمنچای و گلستان و بحرین دیگری را به این کشور با نادانی تحمیل میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعا برای باشگاه خبرنگارن جوان متاسفم از پول المال حقوق می گیرید و به جای بازتاب و نشر مشکلات مردم خبرهای بی اهمیت و مسخره را تیتر اول قرار میدهید این خبر چه فایده ای برای مردم داره بیش از 20 ساله این حرفها زده میشه و فقط از پول بیت المال برای چیز بیهوده هر سال هزینه میشه
ددلار رفته 55 هزار
مسمومیت ها تو مدارس بیشتر شده
همه چیز داره گرون میشه
شماها چسبیدید به گروسی و سفرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
احمق وطن فروش اگه فهم داشته باشی میفهمی که اخبار روز اینهاست
با شما احمق‌ها شدیم نود ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
ناشناس 17:49 با شما گاوها هم اوضاع مملکت شد این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
۱۰ سال عقب موندگی باید جبران شه واقعا ، جدیدا هم به جای شفافیت یاد گرفتن بگن بورس و قیمت گذاری مردمی . اوضاع انگار درست شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
جهان کنونی به هیچ کشوری اینهمه فشار و تهدید نمیکنند یا بنده مطالعه ندارم یا درسته البته کره شمالی هم تحت فشار و کشمکش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
قیافه گروسی شبیه موش نیست خدایی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آفرین ،درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
گروسی اینجا این حرفارو میزنه پاش برسه اونور برعکس اینارو خواهد گفت.من میشناسمش خیلی بی شعوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام
خواهشاً دولت و مجلس به بحث گرانی مصالح ساختمانی ورود پیدا کند.‌چرا تیرآهن که ساخت داخل است باید از اول سال تا الان بیش از دو برابر قیمت بخورد؟ سایل مواد ساختمانی هم بیش از اندازه قیمت خورده است.
خواهشاً به قیمت مصالح وارد شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تا صداقت و اظهار نیاز دوطرفه به توافق نباشد و هر کسی از کله چماق خود صحبت کند و طوری وانمود کند که نیازی به ایران ندار یم یا اینکه ما چیزی به برجام گره نزده ایم،فقط و فقط مردم بی گناه ایران باید چوبش را بخورند.حاکمان جهان و ایران چیزشان نمی شود.
Germany
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
این از در بره بیرون میگن جمهوری اسلامی غنی سازی ۹۰ درصدی داره حمله نظامی کنید
زیاد کنفراس خبری الان رو جدی نگیرید
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
ایران دنبال ساخت وبدست اوردن بمب اتم هست البته برای پیشگیری ودفاع از کشور
Iran (Islamic Republic of)
جعبه کمک های طلایی
۱۶:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
باز حرف از پدرمیخاعیل شد پدرسوخته ها !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بعد از حروج گروسی از ایذان دلار هفتاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
پس چرا با اسرائیلیها ملاقات داری ان پدر سگها که عضو اژانس نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بهتر بود ایشان قبل از ورود به تهران به آرایشگاه مراجعه می کردند واقعا در مورد هسته ای حا لیش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
دلار در کانال 42-45 خواهد رسید
دلار دولتی 36-38
البته موقتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اصلا شما بگو دلار برسد به کانال 20-25 وقتی که بالا رفت آقایان همه چیز را گران کردن حتی پیاز هم به دلار پیوند خورد حالا که دلار کاهش پیدا کرده است واقعا شما در بازار هیچ گونه تغییر کاهشی دیده ویا خواهید دید پس زیاد هم خوشحالی نکنیم وقتی که دولت خودش کاسبی میکند هیچ کس به فکر مردم نیست هیچ گونه نظارتی وجود ندارد چون این بازی خود دولت است که در تمام دولت ها هم تکرار میشد که البته در روزهای آخر عمر دولت ها متاسفانه در دولت آقای رییسی عزیز حوصله و تاب و تحمل نداشتند و از همان ابتدا و روز اول شروع کردند این هم خودش نوعی زرنگی و سیاست میخواهد که تا حالا کسی اینچنین سیاستی را نداشت خوش به حال ما که به امیدهای زیاد رای به آقای رییسی عزیز و بزرگوار دادیم خسته نباشید دلاوران وسخت کوشان خستگی‌ناپذیر
Canada
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
نمیدونم مسئولان چرا اینقدر حساسیت نشون میده به پیر به پیغمبر نه آمریکا و نه اسرائیل ملعون نمیزارن این رژیم سقوط کنه چون منافعتون بیش تره واسه اونا این هارت و پورتی هم میکنند الکی هشنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آقای ناشناس 15:15 بر خلاف ادعای شما ، آمریکا و اسرائیل هر چه از دستشان می آمده کردند تا این نظام را ساقط کنند ، نتوانستند غلطی کنند قسم پیر و پیغمبر هم نخور ، کودتا سازماندهی کردند ، جنگ 8 ساله تحمیل کردند ، بدست منافقین بیش از 17000 از مسئولین و مردم عادی ما را به شهادت رساندند ، تجزیه طلب های کرد و بلوچ و شرق و غرب کشور را تجهیز و تحریک کردند و دانشمندان ما را ترور کردند ، داعش راه انداختند وعده سقوط نظام تا 22 بهمن را دادند ووووووو حالا می خواهی آبروی ارباب بی آبرویت را بخری آن هم به قیمت بی آبرو تر کردن خود ؟ شرم و حیا هم خوب چیزیه والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
عین واقعیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
جرات دارید حمله کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
يادتون باشه الآن چی گفت و فردا راجب ايران چی ميگه اين جاسوس موزی رو چرا به کشور راه میدین.؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
الان مشکل کشور مشکل غنی سازی و بحث هسته ای است که 20 ساله الکی کش داده میشه نه نفعی به حال مردم داره نه چیزی فقط هزینه هزینه هزینه
مشکل کشور گرانیو تورم بی از حد است که نظارتی نیست که کنترل میشه مسئولین هم برگ چغندر هستن و فقط شعار شعار و بازم شعار
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اینو شما نباید تایید کنی که حل و فصل شده یا نه؟
آژانس باید مورد تایید بزنه بهش
همین پیش داوری ها رو کردید که منجر به فرصت سوزی در بحث برجام شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
گروسی دروغ گو وجاسوس است اطمینان نباید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
گروسی دروغ می گوید تضمین می کند آژانس سیاسی کاری نکند بلکه دارد می کند تنها صاحب انرژی اتمی که سلاح هسته ای ندارد ایران است آیا غیر از این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
گروسی که می گوید کاره ای نیست می شود بگوید چگونه تضمین می دهید آژانس سیاسی کاری نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
غنی سازی باید صد در صد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
خود کثافت جاسوس است واطلاعات را میفروشد نوکر ومزدور رژیم کودک کش است مثل موش از ایران بیرونش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
انشاالله
ارزانی در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
نمیدونم چرا تصمین گروسی منو یاد امضای تضمینی جان کری میندازه،خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
خبر را دوبار خوندم. گروسی چرا نگفت غنی سازی۸۴ درصدحل و فصل شده؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
البته که شما تا ئید نمیکنی کی با شه کی نباشه عضو ان پی تی اربابات هستند معلوم میکنند..ما هم مینوانیم خارج بشیم از این پرونده بدرد نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اگه تو زالو صفت کاره ای نیستی ایران چه غلطی میکنی جاسوس موساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
خیلی روشن و واضح می‌گوید که دیدارهایی با دیگر مقامات ایران دارد و بعد از آن دیدارها نتیجه کار خود را اعلام میکند یعنی اگر آنچه را که آمریکا و اروپا و اسرائیل به این مأمور خود دیکته کرده را اگر به نفع خودشان بود قبول دارند یعنی این فرد هیچ گونه اختیاری از خود ندارد و حتی قادر به کنترل نیروهای خود نمیباشد حالا به این مأمور نفوذی هیچ اعتمادی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آره جون خودت، پاتو از ایران بذاری بیرون معلوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آژانس باید قبول کند که داشتن سلاح هسته‌ای برای بازدارندگی حق مسلم ایران است وبعد ایران شفاف وصد در صد با آژانس همکاری می کند چون کشورهای غربی بخاطر اینکه ایران سلاح هسته‌ای نسازد حاظر به مذاکره برجام شدن و بخشی از تحریم ها را قصد لغوش را داشتند اگر آژانس همکاری و بازرسی صد درصد با ایران داشته باشد و به آمریکا وغرب اطمینان بدهد که ایران سلاح هسته‌ای نمی سازد آمریکا و غرب با خیال راحت تا جای که می توانند تحریم ها را بر ضد ایران افزایش می دهند واز تروریست های داخلی و اختشاشگران حمایت می کنند تا نابودی ایران وایرانی مقامات ایرانی نباید قول حرفهای روباه های مکار وخبیثی همچون گروسی را بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
کیک تولد واسش نگرفتن؟؟؟خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
یه جوری باید باهاشون برخورد کنی که بدونن که ما هم آدم هستیم. فقط اونا آدم نیستن بقیه مردم دنیا غلام اینا نیستن گرچه اینا اینجور فکر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
هر چی اینترنشنال گفت درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بابا هرچی به این جماعت کثیف (غربی آمریکایی) رو بدی بدتر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
یه بنر صاف بزنید
یه کت شلوار جم جور بپوشید
طرف یه جور وایساده انگار پوست گوسفند رو از دیوار اویزون کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بی عرضه مگه رئیس آژانس نیستی «به من حق بدهید به عنوان مدیرکل نمی توانم همه اعضا را چک بکنم» چی غلط می‌کنی پس تو. مارو احمق حساب کردی، گوشای ما دراز نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
دمت گرم دادا..
Iran (Islamic Republic of)
***کورد ایلام سربلند دوران***
۱۲:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
قدیما می گفتند طرف مثل سگ داره دروغ میگه ولی بیچاره سگ اسمش بد در رفته اینا کجا و حیوانات زبون بسته کجا
حیوانات زبون بسته هستند و اینا زبون نفهم
میگه سیاسی کاری نمی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده .شاهینشهر
۱۲:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام.
بازم مثل همیشه اینجا شیرین زبونی و حرفهای خوب.فرداش پاش که رسید ژنو دوباره حرف از پنهانکاری ایران و ....
بهش بگین پسر خوب ما اینقدر موشک نقطه زن داریم که بمب اتمی لازم نیس .در صورت لزوم خیلی تر و تمیز و فقط با عوارض سردرد و سرگیجه اهدافمونو خواهیم زد لازم نیست جایی رو که میزنیم غیر قابل استفاده و به گند بکشیم (آلودگی هسته ای )
Iran (Islamic Republic of)
اکبر قهرمانی
۱۲:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اطلاعات درست بدین که وقتی رفت تل آویو اونم اطلاعات درست به نتانیاهو ارایه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اگه تشریف نجستت را بردی و برخلاف الآن (مطابق معمول) زر زدی آنوقت چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
همیشه حل شده بعدش همین روباه از ایران میره برعلیه ایران حرف می زنه طرف های غربی هم که هیچ بویی از تعهد نبردند صدرحمت به وقتی که این برجام نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
چندسال است مردم را اسیر برجام فرجام کردید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
الان بره از کشور خارج بشه اونور مصاحبه عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
گروسی نامرد تا از ایران میره یه چیز دیگه میگه و پرونده جدیدی درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
ما تحت تحریم شدید هستیم آنوقت برنامه هسته ای ما صلح آمیز باشد!! من باشم غنی سازی را به صد میرسانم و کلاهک هسنه ای را به موشکهای دوهزار متری وصل میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
رافائل را سوار کلاهک کنید بفرستید از جایی که اومده اینهارو رو بدید وقیح تر میشوند ادمیت و حیا و حرمت واسه اینها ارزش نیست بفرستید بره مردک رو
آخرین اخبار