رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: زمینه سازی برای تاثیر گذاری نخبگان در دستگاه های اجرایی دغدغه اصلی آن ها است.

محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: از ابتدای انقلاب حمایت از نخبگان مورد توجه جمهوری قرار گرفته است. در هر دوره ای باتوجه به شرایط آن دوره در حوزه نخبگان متفاوت باشد. در جنگ تحمیلی نقش نخبگان بسیار پررنگ بود ن تنها از جنبه مالی بلکه از جنبه علمی بسیار کمک کننده بودند.

او افزود: همتی که به کمک نخبگان صورت گرفت ظرفیت این حوزه بسیار افزایش پیدا کرد. در زمان کرونا نیز باتوجه به تحریم هایی که پیش روی کشور بود این نخبگان بودند که ما را در زمینه واکسن و حوزه سلامت ایران را بی نیاز کردند.

خیاطیان ادامه داد: امروزه ما همچنان نیازمند حضور نخبگان در حوزه های سیاسی، بین المللی و .. هستیم. دولت سیزدهم نیز نیاز زیادی به این قشر دارد و رئیس جمهور نیز به حضور نخبگان در پیشبرد دولت سیزدهم تاکید کردند. رئیسی نیز ایجاد بسته حمایتی و اتاق فکر را به این حوزه دستور دادند.

او بیان کرد: زمینه سازی برای تاثیر گداری در حل مسائل از دغدغه های نخبگان است و دولت وظیفه دارد این بستر را فراهم کند تا از ظرفیت نخبگان در دولت استفاده شود.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: مشوق های لازم برای متقاضیان برای ورود به حوزه علوم پایه که به عنوان رشته مادر هست آسان شود. نخبه کسی است که خود را در زمان حال نگه‌ نمی دارد و هر لحضه در تلاش برای پیشرفت است. بستری که برای بازگشت نخبگان ایرانی در کشور های خارجی در معاونت علمی ایجاد شده کمک کننده ای برای بازگشت آن‌ها و استفاده از آن ها در دستگاه های اجرایی است.

خیاطیان گفت : نخبگان دو بعد دارند که بعد اول اثر گزاری و اثر بخشی آن‌ها در دستگاه های اجرایی است و بعد دوم منزلت اجتماعی نخبگان است که حمایت های بهتری از آن‌ها صورت بگیرد. حوزه مسکن نخبگان نیز از مشکلات درگیر این قشر است که بنیاد ملی نخبگان در حل این مشکل است. مسئله بیمه تکمیلی نخبگان از دیگر دغدغه های آن ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار