وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان دکتری نقش مهمی در تولید علم کشور دارند و رساله‌های دکتری از مهمترین منابع علمی کشور هستند.

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون سراسری دکترا در دانشگاه مازندران گفت: در آزمون دکترای امسال حدود ۱۶۹ هزار به رقابت می‌پردازند که ۴۴ درصد آنان را دختران و ۵۶ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص تسهیلات وزارت علوم برای نخبگان گفت: ضوابط "جذب نخبگان به شیوه آسان‌تر" در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله تصویب است.

 وی همچنین در خصوص احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل گفت: بر اساس قانون تعالی و رشد جمعیت که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، دانشگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه متعهد هستند امکانات لازم برای احداث خوابگاه‌های متاهلی را در نظر بگیرند و وزارت علوم نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده و در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی آموزش عالی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است نیز گفت: بازنگری رشته‌های تحصیلی به معنی بازبینی و بازتعریف رشته‌های تحصیلی در حال انجام است اما حذف رشته ها در اولویت نیست؛ چرا که بسیاری از رشته‌ها پایه و بنیادی هستند و همچنین و باید از ظرفیت اعضای هیات علمی که آموزش و پژوهش در رشته‌های تحصیلی موجود را بر عهده دارند، استفاده کنیم؛ به همین علت بازنگری و بازبینی رشته های موجود در طرح ساماندهی به معنی حذف رشته‌های تحصیلی نیست.

منبع:روابط عمومی وزارت علوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار