مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: پژوهش ها باید در جهت رفع مسائل مختلف جامعه انجام شود.

سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: مسئله مهم در موضوع پژوهش و تحقیق این است که در راستای مشکلات و نیازهای کشور باشد و معتقدم پژوهش ها باید در جهت رفع مسائل مختلف جامعه انجام شود. در دنیا به موضوع رفع نیازهای کشورها توسط پژوهش های دانشگاهی توجه خاصی شده است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

به گفته وی در برخی از دانشگاه ها اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که مشوق هایی برای پژوهش های تقاضا محور در نظر گرفته اند و از این نوع پایان نامه ها حمایت کافی صورت می گیرد. در حال حاضر کار ها به این سمت به پیش می رود که قرارداد ها متناسب با نیازهای جامعه باشد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم بیان کرد: در حال حاضر ده هزار قرار داد در دانشگاه وجود دارد که حجم این قرارداد ها در حدود چهار هزار میلیارد تومان است که اگر از این قرارداد ها به خوبی استفاده شود به نوعی سبب خواهد شد تا از پایان نامه های دانشجویان حمایت کنند.

او گفت: امیدواریم پایان نامه ها سفارشی باشد تا سازمانی از نتایج پژوهشی و تحقیقاتی آن پایان نامه استفاده کند. برخی از دانشگاه ها جذب سرمایه از کشورهای اروپایی برای پژوهش و تحقیقات  داشته و بیشتر در رشته های فنی و علوم پایه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.