واگنر: دریایی از خون در باخموت راه افتاده است

رئیس نیرو‌های روسی واگنر اعلام کرد به در شهر باخموت اوکراین درگیری شدید شده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، یوگونی پریگوژین، رئیس گروه روسی واگنر اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی با همه توان در شهر باخموت مبارزه می‌کنند و دریایی از خون در آنجا به جریان افتاده است.

پریگوژین افزود: ارتش اوکراین، سربازان بیشتری به باخموت ارسال می‌کند. ده‌ها هزار سرباز اوکراینی، سرسختانه مقاومت می‌کنند و درگیری‌ها هر روز خونبارتر می‌شود.

از سویی دیگر شبکه سی ان ان اعلام کرد نیروهای اوکراینی اوایل امروز (پنجشنبه) همچنان به درگیری با نیروهای روسیه که در یک قدمی تسلط بر شهر باخموت واقع در شرق اوکراین قرار گرفته‌اند، ادامه دادند. با پیشروی نیروهای روسیه در باخموت، یأس و ناامیدی در بین مقام‌های اوکراینی در خصوص حفظ این شهر در مقابل روسیه رو به افزایش است.

طبق این گزارش، روسیه اعلام کرده است که تسلط بر باخموت راه را برای کنترل کامل این کشور بر باقی منطقه صنعتی راهبردی دونباس هموار می‌کند.

چندی پیش نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز گفت که نیروهای ارتش کشورش در باخموت تحت فشار هستند. الکساندر سیرسکای، فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین نیز گفت: «درگیری‌ها در حوالی باخموت بسیار شدید است. دشمن، علی‌رغم متحمل شدن تلفات سنگین آموزش‌دیده‌ترین نیروهای تهاجمی‌اش از واگنر را به سمت نیروهای ما و اطراف شهر گسیل کرده است.»

باخموت که یکی از کانون‌های صنعتی در اوکراین است و قبل از جنگ ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت در هفته‌های گذشته به مرکز درگیری‌ها در شرق اوکراین تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
زلنسکی اوکرین ومردمش را فدای سیاست های جنگ طلبانه امریکا کرده
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۳۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
باخموت برای روسیه است.
Czechia
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
اوکراینی = پیشمرگ و فدایی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
الان انتظار داری که یه اوکراینی همینطوری کشور رو دو دستی تقدیم روسیه بکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
جانم اذیت کردن و طرف شدن با مار یا خرس زخمی احتمال پایان حیات هست واین از انصاف و جوانمردی به دور هست پنجاه کشور با روسیه همزمان وارد جنگ شوند آنهم همه قدرتمند و قوی شده جنگ وحوش متحد با خرس تنهایی شمالی سیبری این نام دی دور از انصاف هست
آخرین اخبار