دومین همایش بین‌المللی موتور‌ها و ژنراتور‌های الکتریکی با حضور محققان دانشگاه‌های شاخص صنعتی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گشایش یافت.

  رضا روشنفکر دبیر اجرایی دومین همایش بین‌المللی موتور‌ها و ژنراتور‌های الکتریکی در آیین گشایش این رویداد علمی گفت: ۶۸ مقاله توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه‌های صنعتی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از آن میان ۴۶ مقاله توسط کمیته علمی برگزیده شده که در مدت ۲ روزه برپایی این رویداد علمی ارائه خواهد شد.

او افزود: دومین همایش بین‌المللی موتور‌ها و ژنراتور‌های الکتریکی با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت دانش‌بنیان ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) با هدف ایجاد بستر برای تعامل بیشتر دانشمندان و محققان این دانش پرکاربرد در گرایش‌های مختلف حوزه مهندسی برق با کارشناسان و مدیران اجرایی صنایع برپا شده است.

 عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد : پژوهشگران و استادانی از دانشگاه‌های فرانسه، شیلی، عراق، اکوادور و ایتالیا نیز در این همایش بین المللی شرکت دارند.

روشنفکر بیان کرد: مقالات پذیرفته شده که توسط داوران همایش متشکل از اساتید دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیر کبیر، خواجه نصیرالدین و شهید بهشتی، انتخاب شده اند، در قالب هفت پنل علمی در روز‌های دهم و یازدهم اسفند به صورت حضوری و مجازی ارائه می‌شود.

صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه

 محمد رستمی مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: این شرکت نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه است و هم اکنون با چهار دانشگاه کشور ارتباط کاری مستقیم دارد.

او افزود: شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین، مهد مهندسی است و طرح‌های تحقیقاتی در آن وجود دارد چنانکه صنایع بزرگ کشور برای حل مساله به این شرکت مراجعه می‌کنند و این موضوع ارتقای سطح علمی و صنعتی جمکو را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین ادامه داد : برای نمونه تولید الکتروموتور غول پیکر "سنکرون" با توان الکتریکی چهار هزار اسب بخار برای نخستین بار در کشور در شرکت جمکو، یکی از دستاورد‌های ارتباط بخش صنعت با دانشگاه بوده است.

رستمی بیان کرد: این شرکت آماده همکاری با طرح‌های پژوهشی و دانشگاهی است و در این راستا ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه حکیم سبزواری فرصت مناسبی را برای تعامل بیشتر دانشجویان با بخش صنعت ایجاد نموده است.

او تصریح کرد: شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین در سال‌های اخیر و در شرایط تحریم اقدام به ساخت الکتروموتور‌های مورد نیاز بخش صنایع بزرگ کشور کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.