جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی با هدف بازخوانی هویت و میراث گسترده ایرانی- اسلامی با مشارکت دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برپا شد.

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری روز شنبه در آیین گشایش این جشنواره در سخنانی گفت: این برنامه فرهنگی، گامی در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان با پیشینه و قدمت فرهنگ کهن ایرانی - اسلامی برگزار شده است.

حجت الاسلام رضا ایمانی خواه افزود: دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور، نقش موثری در تعالی فرهنگ و تمدن غنی ایرانی- اسلامی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان بر عهده دارند.

وی گفت: جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی در این دانشگاه با همیاری کانون های فرهنگی، انجمن های علمی و سایر تشکل ها برپا شده است و عواید حاصل از این جشنواره نیز صرف امور خیریه دانشجویی خواهد شد.

حجت الاسلام ایمانی خواه افزود: در این جشنواره، اقوام مختلف دانشجویی که در دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند، محصولات فرهنگی مناطق خود شامل صنایع دستی، لباس، غذاهای محلی و سوغات را در قالب ۳۳ غرفه در معرض نمایش گذاشته اند.

جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی از امروز به مدت یک هفته در دانشگاه حکیم سبزواری از ساعت ۸ تا ۱۸ در سایت نمایشگاهی دانشگاه برپا و پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.