نماینده مردم زرند وکوهبنان گفت: طرح "شهرک گردشگری" شهرستان زرند در حال تدوین است.

عفت شریعتی با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستانهابه مسائل و مشکلات مربوط به حوزه‌های گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره و خواستار رفع آن‌ها شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت‌های قابل توجه شهرستان زرند در جذب سرمایه گزاری‌های گردشگری و فعالیت‌های متعددی که برای حمایت از سرمایه گزاران در این حوزه صورت می‌گیرد، گفت: در شهرستان زرند علاوه بر سرمایه گزاری‌های گردشگری در سطح روستا‌ها که اثرات قابل توجهی در مباحث اجتماعی بوجود آورده و باعث سرزندگی دوباره فعالیت‌های روستائی و حفظ و رونق فرهنگ‌ها و آئین‌های بومی گردیده است.

او گفت:مهمترین عامل در تحقق سیاستِ مهاجرت معکوس به روستا‌ها شده، در حوزه‌های شهری نیز اقداماتی انجام شده، اما نیازمند توجه بیشتری به توسعه‌ی فضا‌های تفریحی و گردشگری خصوصا واحد‌های اقامتی هستیم.

شریعتی تصریح کرد: فعالان صنایع دستی زرند و کوهبنان نیز دارای مهارت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی در این حوزه هنری هستند و طی چند سال گذشته تعدادی از صنایع دستی که در حال منسوخ شدن بودند نیز مجددا احیا گردیده که از آن جمله به گلیم خاص شعبجره و گیوه بافی است.

شریعتی از پیشگامی زرندی‌ها در جذب سرمایه گزاران گردشگری و تعدد مراکز گردشگری مخصوصا بوم گردی‌ها و مجتمع‌های گردشگری خبر داد و برای حمایت از این سرمایه گزاران نیز تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان زرند، با توجه به تلاش مجموعه اجرائی و حمایت از این سرمایه گزاری‌ها شاهد به ثمر نشستن پروژه‌های متعددی در سطوح گردشگری و حتی صنایع دستی هستیم.

او افزود: جشنواره‌های متعددی که در جای جای شهرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود بخوبی باعث شور و نشاط اجتماعی، معرفی ظرفیت‌های مختلف اعم از تاریخی طبیعی و حتی صنعتی و تشویق سرمایه گزاران برای ورود به سرمایه گزاری در گردشگری و سایر امور شده و برنامه‌های بسیار خوبی که در حال انجام است.

اوگفت: از همان ابتدای شروع فعالیتم بعنوان نماینده شهروندان نجیب زرند و کوهبنان، به اهمیت این سه بخش در توسعه‌ی متوازن با توسعه‌ی صنعتی تاکید کردم و بطور معمول سعی کردیم در جریان سفرهایم به این دو شهرستان از طرح‌ها و برنامه‌های میراث بازدید داشته باشم تا اگر جایی نیاز به پیگیری وحمایت‌های قانونی دارد را با جدیت پیگیری کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس گفت: همان ابتدای کار، به مدیر زرند گفتم که تمام قد از طرح‌های مرتبط حمایت می‌کنم چرا که در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی زمینه برای اشتغال و نشاط اجتماعی و توسعه‌ی مناطق مختلف روستائی و شهری بسیار مستعد است و خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و بزودی نیز سه طرح بزرگ دیگر گردشگری که با حمایت‌های دولتی در حال تکمیل است آماده‌ی بهره برداری خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.