فعالیت ۱۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز

۱۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت در ایام نوروز فعال هستند که تاکید اصلی بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکزی است که در حاشیه جاده‌ها قرار دارند.

جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۵ اسفند امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت گفت: همچنین در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، ۳۴ مرکز سالک، ۳۱ مرکز هاری و ۲۱ مرکز آموزش هنگام ازدواج، ۳۰ مرکز منتخب کووید به صورت فعال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمت عموم مردم هستند.

او برپایی ایستگاه‌های سلامت در ورودی مشهد، فرودگاه هاشمی نژاد و راه آهن و پایانه مسافربری و برپایی ۴ ایستگاه سلامت در مسیر‌های منتهی به حرم رضوی در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز را از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت دانشگاه برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۴۵۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت اماکن و مواد غذایی که در ایام نوروز در اختیار عموم مردم و زائران بارگاه رضوی قرار می‌گیرد، از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده به صورت ویژه در حال بازدید از اماکن و اصناف هستند.

حسینی با اشاره به اینکه در ایام نوروز شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی میزبان زائران است که تلاش می‌کنند روز‌های آغازین سال جدید را در جوار امام رئوف باشند بیان کرد: از همین رو حفظ سلامت زائران و مجاوران بارگاه رضوی یکی از اولویت‌های اساسی است و حوزه بهداشت دانشگاه در حیطه‌های مختلف در تلاش است که این ماموریت را به شکل مطلوبی به اجرا در آورد.

او با بیان اینکه با توجه به ضرورت سلامت مواد غذایی و آب اشامیدنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، کارشناسان بهداشت محیط بازدید‌های ویژه خود را از ۱۵ اسفندماه به مدت یک ماه انجام خواهند داد، تصریح کرد: پس از این ایام نیز به علت ضرورت نظارت بر خدمات تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان، بازدید کارشناسان بهداشت محیط ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۱ نیز همه روزه از ساعت ۷ وسی دقیقه صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه فعال و آماده پاسخگویی به سوالات مردمی هستند، افزود: به منظور رعایت دستورالعمل‌بهداشتی در لحظه تحویل سال کارشناسان بهداشت محیط در ایستگاه‌های سلامت مسیر‌های منتهی به مشهد و مسیر‌های منتهی به حرم رضوی فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.