مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۳۱۷ نفر از مهارت‌جویان این اداره کل از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در محیط‌کار واقعی آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

شاهچراغ ابراز کرد: ۱۰۷ واحد پذیرنده مهارت‌جو در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز همزمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

وی با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی متقاضی در کنار استادکار(مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را فرامی‌گیرد، افزود: افراد متقاضی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه‌ کنند.

شاهچراغ آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی را از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط‌کار واقعی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۶۷ عنوان حرفه در بخش دولتی این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی آموزش داده شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل علاوه بر حرفه‌آموزی، دوره‌های آموزشی در بخش دولتی در بخش غیردولتی و مشارکتی نیز برگزار می‌کند، گفت: ۱۵ هزار و ۴۲۳ نفر از ابتدای فرودین تا پایان دی ماه در بخش دولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.