مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: یک هزار و ۷۸۹نفر به عنوان جوینده کار در سامانه جست‌وجوی شغل در این استان تاکنون ثبت نام کرده اند.

جعفر کاشانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: ۱۰ هزار و ۴۳۵ ظرفیت شغلی برای چهار هزار و ۴۸۷ عنوان شغلی اعلامی از سوی کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید در سامانه جست‌وجوی شغل در استان سمنان ثبت شده است.

وی بیان کرد: سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

کاشانی تصریح کرد: جویندگان کار می توانند با مراجعه به سامانه جست‌وجوی شغل به آدرس اینترنتی اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارت‌ها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری و پس از ثبت اطلاعات کارجویان، چنانچه به مهارت خاصی نیاز داشته باشند سازمان فنی و حرفه‌ای ورود کرده و می‌تواند با پیش بینی نیروی کار موجود، کارجویان را به سمت مهارت آموزی هدایت کند.

ایجاد ۱۴ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی در کمتر از یکسال در استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بر اساس گزارش سامانه ملی رصد، اشتغال استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۴هزار و ۲۴۰شغل به وسیله دستگاه های اجرایی استان ایجاد شد.

کاشانی تصریح کرد: ۱۲۶ درصد از تهعد اشتغال استان سمنان در بخش خصوصی و تعاونی تا پایان بهمن ماه سالجاری تحقق یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه از نیمه شهریور امسال تا کنون یک هزار و ۴۲ طرح مربوط به مشاغل خانگی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات از محل اعتبار مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ معرفی شد، گفت: این طرح ها زمینه اشتغال یکهزار و ۴۰۶ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به ادامه دار بودن پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: بر اساس نامه بانک مرکزی، سهمیه تخصیص یافته برای بانک های عامل تا اتمام سهمیه هر بانک به قوت خود باقی است و پس از پایان سال ۱۴۰۱، به سال بعد منتقل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در باره تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: تا کنون تعداد یکهزار و ۷۶۷ طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به میزان ۳۷۴ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان به بانک های عامل ارسال شد که بر این اساس سه هزار و ۶۶۸ فرصت شغلی جدید از محل اعتبار این بخش ایجاد می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.