مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی سمنان بالاتر از کشور و ۵۷ درصد است

شاهچراغ با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری دانش‌آموختگان در استان نسبت به کشور، گفت: نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در این استان ۵۷ درصد است.

سیدحسین شاهچراغ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور ۴۲ درصد است، افزود: بر این اساس، این شاخص در استان سمنان، به دلیل دانشگاهی بودن و نرخ بالای نسبت دانشجویان به کل جمعیت استان، ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: مهارت آموزی راهکار اساسی در کاهش نرخ بیکاری در قشر‌های مختلف به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به حمایت مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و حمایت دولت در زمینه اختصاص بودجه نیاز دارد تا بتواند اهداف خود در زمینه مهارت آموزی را اجرایی کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۴ مرکز مدیریت مهارت آموزی در دانشگاه‌های استان به منظور مهارت آموزی به دانشجویان و کاهش نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان راه اندازی شده است.

شاهچراغ تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی تقاضامحور و متناسب با نیاز بازار را دنبال می‌کند و برای تحقق این رویکرد، حمایت در بخش قانونگذاری و بودجه ضروری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: برای ترغیب دانش آموختگان به کسب مهارت ضرورت دارد داشتن مهارت به عنوان یکی از الزامات استخدام مدنظر باشد و به عنوان شاخصی در به‌کارگیری نیروی انسانی تعیین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
لعنت به مدرک گرایی
آخرین اخبار