رئیس یک شرکت نظامی در آلمان تایید کرد این کشور با ارسال سیستم ضد هوایی به اوکراین برلین را به خطر انداخته است.

رئیس شرکت نظامی راین متال تایید کرد آلمان سیستم‌های دفاع ضد هوایی را به قیمت لطمه زدن به امنیت برلین به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آرمین پاپرگر، رئیس کنسرسیوم «راین متال ای جی» در مصاحبه با نشریه «The Pioneer» اعلام کرد که برلین به دلیل اینکه آلمان دو سیستم مدرن دفاع ضد هوایی را به اوکراین ارسال کرد، در برابر حملات هوایی بی دفاع مانده است.

وی اظهار کرد: ما دو سیستم کامل دفاع ضد هوایی داشتیم که با آن‌ها احتمالا می‌بایست از برلین دفاع شود، اما این سیستم‌ها در حال حاضر در اوکراین می‌باشند. بحث در خصوص سیستم Skynex و سیستم محرک جدید Skyranger است.

به گفته او برای دفاع از پایتخت آلمان ۴ نمونه از این سیستم‌ها کافی بود، اما در حال حاضر شهر ضربه پذیر می‌باشد. پاپرگر ادعا کرد که درصورت درگیری نظامی، آلمان بدون کمک آمریکا نخواهد توانست تا از خود دفاع کند، زیرا با کمبود همه چیز در تمامی حوزه‌های دفاعی روبرو است.

او معتقد است که بعید است که تانک‌های ارسالی به اوکراین برای گرفتن مناطق از دست رفته کفایت کنند.

در ۲۵ ژانویه، دولت آلمان اعلام کرد که قصد دارد ۱۴ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین عرضه کند و اجازه صادرات مجدد چنین تانک‌هایی از کشورهای دیگر را نیز داد. به گفته مقامات برلین، تانک‌های آلمانی حداکثر در هفته آخر ماه مارس به اوکراین خواهند رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار