رئیس حزب چپ‌های آلمان تاکید کرد ناتو هر چیزی جز ضامن امنیت و ثبات در جهان است.

ژانین ویسلر، رئیس حزب چپ‌های آلمان در مصاحبه با نشریات گروه رسانه‌ای فونکه خواستار انحلال سازمان نظامی ناتو شد و گفت: ما معتقدیم که ناتو باید جای خود را به یک ساز و کار امنیت جمعی بدهد.

 رئیس چپ‌های آلمان حمله روسیه به اوکراین را عامل نقض قوانین بین المللی خواند و در عین حال گفت: امنیت بین‌المللی پایدار تنها زمانی تضمین می‌شود که همه کشور‌های مهم در یک ساز و کار امنیتی مشترک ادغام شوند.

ویسلر افزود: ائتلاف کشور‌های غربی با به راه انداختن جنگ‌هایی از جمله در افغانستان و بالکان قوانین بین المللی را نقض کرده اند. گسترش ناتو به سمت شرق بخشی از بهانه‌های آن‌ها در جنگ اوکراین است.

رئیس حزب چپ‌های آلمان گفت: من فکر می‌کنم گسترش ناتو به سمت شرق یک اشتباه بود، ناتو هر چیزی جز ضامن امنیت و ثبات در جهان است. اما حمله به اوکراین و بمباران شهر‌ها نیز توجیهی ندارد. 

ویسلر در عین حال خواستار برنامه‌ای ویژه برای پذیرش فراریان روسی در آلمان شد و گفت: من از سربازان روسی می‌خواهم که از خدمت با سلاح خودداری کنند، ما متعهد هستیم که در یک برنامه ویژه فراتر از روند پناهندگی، پناهجویان روسی در آلمان پذیرفته شوند.

این درحالی است که آلمان با همراهی کردن کشورهای غربی و ارسال سلاح و مهمات روند صلح در اوکراین را سخت کرده است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بارها تاکید کرده که روسیه نباید در این درگیری پیروز شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار