درخواست بودجه ۴ میلیارد دلاری سازمان ملل برای حل بحران یمن

سازمان ملل خواستار بودجه ۴.۳ میلیارد دلاری برای کشور جنگ زده یمن در سال جاری میلادی شد.

۲۵ مارس ۲۰۱۵ جنگ رژیم آل سعود علیه مردم یمن آغاز شد. از آن زمان تاکنون و طی هشت سال اخیر ده‌ها هزار غیرنظامی در حملات هوایی سعودی‌ها به شهادت رسیده و این کشور در آستانه یک قحطی ساخت دست بشر قرار دارد. اکنون میلیون‌ها یمنی دچار سوء تغذیه بوده و به کمک‌های فوری نهاد‌های بین المللی نیازمند هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) خواستار کمک مالی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای حل بحران یمن در سال جاری میلادی شده است.

داده‌های آماری سازمان ملل نشان می‌دهد درحالی که این نهاد در سال ۲۰۲۲ درخواست ۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار بودجه برای بحران یمن کرده بود، اما تنها نزدیک به نیمی از این مبلغ معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تامین اعتبار شد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: ما نیازمند حمایت‌های مالی از بحران یمن هستیم به طوری که بدون تامین اعتبار از عملیات کمک رسانی به این کشور جنگ زده، زندگی میلیون‌ها یمنی در خطر خواهد بود. سازمان ملل در سال جاری نیازمند تامین بودجه ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری به منظور کمک رسانی به مناطق بحرانی در جهان است.

گرچه طی ماه‌های اخیر شرایط جنگی در یمن شاهد آرامش نسبی بوده است، اما رژیم سعودی همچنان بر محاصره این کشور اصرار دارد. همین موضوع باعث کاهش واردات و عدم تامین نیاز‌های غذایی کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار