ده‌ها هزار یمنی در شهر صعده حضور نظامی آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی را در یمن محکوم کردند.

ده‌ها هزار یمنی در سالگرد شهادت صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با راهپیمایی در شهر صعده حضور نظامی آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی را در یمن محکوم کردند.

به گزارش المسیره، تظاهر کنندگان تأکید کردند این حضور، تجاوزگری علیه یمنی‌هاست و آن‌ها اجازه نخواهند داد آمریکا و انگلیس در داخل یمن حضور داشته باشند.

پیش از ظهر امروز شهر صعده در یمن شاهد برگزاری راهپیمایی گسترده‌ای با عنوان «وفاداری به شهید الصماد و همبستگی با ملت فلسطین و هشدار درباره تجاوزگری» بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های یمن و فلسطین و تصاویری از سید عبدالملک بدر الدین، دبیرکل جنبش انصار الله یمن و شهید سید حسین بدر الدین مؤسس جنبش انصارالله و شهید صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن و پلاکارد‌هایی در محکومیت سیاست‌های استعماری آمریکا و تجاوزات آن و عربستان به یمن و محاصره علیه این کشور را در دست داشتند.

راهپیمایان، شعار‌هایی در وفاداری به شهدای یمن و ضرورت پایداری و مقاومت در برابر متجاوزان علیه یمن و همبستگی با فلسطین سر دادند.

در بیانیه‌ای که در این راهپیمایی منتشر شد، شرکت‌کنندگان وحشیگری متجاوزان و تجاوزات وحشتناک آن‌ها به یمن را که در نتیجه آن ده‌ها هزار نفر از مردم بی‌گناه این کشور از جمله کودکان و زنان به قتل رسیدند محکوم و تأکید کردند این تجاوز، بزرگ‌ترین تجاوز است که یمن در طول تاریخ خود با آن مواجه بود، اما به لطف و عنایت خداوند در برابر اشغالگران ایستاد و مقاومت کرد. شهید الصماد الگوی وارسته‌ای در تحمل مسئولیت هایش بود و همه باید او را الگوی خود قرار دهند.

در این بیانیه با اشاره به نقش آمریکا در نظارت بر تجاوزگری بر یمن تأکید شد: عربستان سعودی به دستور آمریکا شهید الصماد را هدف قرار داد و جنایات علیه مردم یمن در حافظه تاریخی یمن خواهد ماند.

این بیانیه همچنین، همبستگی با ملت فلسطین را یک مسئولیت انسانی و دینی دانست و تأکید کرد هر چقدر ظلم و تجاوزگری به یمن افزایش یابد، این مسئولیت تغییر نخواهد کرد.

در این بیانیه در ادامه، عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل محکوم و اعلام شد که عادی‌سازی اشکال مختلفی به خود گرفته که علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار