در جریان بارگیری ریلی ۱۹۸ دستگاه واگن حامل کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ضمن حمل و ارسال ۱۰ هزار و ۷۰۹ تن در یک شبانه روز رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

 داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در بازه‌ زمانی مذکور ۱۹۸ دستگاه واگن مشتمل بر گندم، ذرت، دانه‌روغنی و روغن خوراکی بارگیری و از طریق ریل به مبادی مصرف به اقصی نقاط کشور ارسال شد.

او با اشاره به هدف‌گذاری این اداره کل برای افزایش سهم ریلی که حائز مزایای متعدد منحصر به فردی از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سازگاری با محیط زیست و توسعه پایدار، کاهش هزینه‌ها و امنیت بالا است، ادامه داد: تمهید زمینه و امکانات مساعد برای تقویت حمل ریلی و افزایش تعداد انبار‌های حمل ریلی به ۴ باب از اهم عواملی است که در تحقق رکورد مذکور نقش داشته است.
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان یکی از نخستین بنادر ریل پایه کشور با برخورداری از ۱۴۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی و ۱۹ ایستگاه ریلی همواره تلاش داشته است با هم‌افزایی با راه‌آهن جنوب در ترغیب صاحبان کالا به افزایش سهم ریلی نقش مهمی ایفا نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.